Kolejny głos w sprawie przebudowy centrum Warszawy. Tym razem radny Piotr Żbikowski zaproponował, by pogodzić kierowców - oczekujących przejazdu dla samochodów w kierunku Pragi - z aktywistami, chcącymi stworzenia tam reprezentacyjnej miejskiej alei.
Żbikowski zaproponował, by Aleje Jerozolimskie, od ulicy Pankiewicza (na wysokości PKP Warszawa Śródmieście), aż do Muzeum Narodowego schować w tunelu. - Dzięki temu rozwiązaniu upłynniony zostałby ruch między Rondem Dmowskiego a Rondem de Gaulle'a, a pas drogowy na powierzchni zostałby udostępniony w pierwszej kolejności pieszym, rowerzystom, dostawcom i mieszkańcom okolicznych budynków - pisze radny w liście do prezydenta Trzaskowskiego.
Poza tym, według pomysłu radnego, na górze znalazłyby się tory tramwajowe oraz sporo zieleni i mała architektura. Słowem, park linearny zamiast ruchliwej alei.
Co na to ratusz? Robert Soszyński, wiceprezydent ds. transportu, odpowiada radnemu, że koncepcja przebudowy Alej Jerozolimskich zostanie wybrana w czasie modernizacji przez PKP pobliskiego tunelu linii średnicowej. Później studzi zapał Żbikowskiego.
"Zaproponowane wprowadzenie Alej w tunel jest sprzeczne z prowadzoną przez Miasto polityką transportową, zniechęcającą do prowadzenia ruchu tranzytowego przez centrum miasta (czego zaprzeczeniem byłaby budowa tunelu), w tym również z obowiązującymi miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego" - tłumaczy Soszyński. Później dodaje, że niewielka odległość między istniejącą zabudową (44 metry) uniemożliwia zlokalizowanie tam aż dwóch tuneli - kolejowego i drogowego.
Zobaczcie też:
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?