Jak napisano w oświadczeniu Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, atak typu ransomware (czyli taki, który polega na zainstalowaniu złośliwego oprogramowania) miał miejsce w poniedziałek, 14 lutego. Hakerzy zażądali 1,5 mln zł (390 tys. dolarów) okupu za odszyfrowanie danych. Dyrektor LPR nie podjął negocjacji.
- Pragniemy zapewnić, że od chwili ataku nie było ani jednego zawieszenia dyżurów z jego powodu. Wszystkie wezwania do misji ratunkowych i transportów są na bieżąco realizowane - wyjaśnia i uspokaja zespół Lotniczego Pogotowia Ratunkowego
Kontakt ze służbami
Służby IT Lotniczego Pogotowia Ratunkowego 24 godziny na dobę współpracują z państwowymi i zewnętrznymi jednostkami po to, by jak najszybciej odbudować uszkodzoną infrastrukturę teleinformatyczną. Zdarzenie zostało zgłoszone do właściwych służb i instytucji. LPR jest w stałym kontakcie m.in. z Komendą Główną Policji, Komendą Stołeczną Policji i Ministerstwem Zdrowia. Co więcej, Dyrektor LPR profesor Robert Gałązkowski podziękował całej załodze, w szczególności z pionu informatycznego, za pełną oddania walkę o jak najszybsze przywrócenie systemów IT do pełnej funkcjonalności.
Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?