Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Audi A4 allroad 2.0 TDI [test samochodu]

Kuba Błoszyk
Kuba Błoszyk
Słynnego A4 nie trzeba nikomu przedstawiać, jednak sama końcówka "Allroad" już dodaje odrobiny pikanterii. Limuzyna na polne drogi - tak w skrócie można opisać nowe dziecko Audi.

Stylistyka A4 Allroad nawiązuje charakterem do audi A4 avant (kombi). Z przodu obowiązkowy i charakterystyczny dla audi wlot powietrza do silnika, tzw. singleframe, który urozmaicono pionowymi, chromowanymi listwami.

Chromem otoczono też reflektory przeciwmgielne; w wersji ze światłami ksenonowymi plus zastosowano diodowe światła. Ponadto pod przednią i tylną częścią nadwozia A4 allroad posiada osłonę ze stali szlachetnej, chroniącą przed żwirem i kamieniami.

Kokpit samochodu prezentuje się imponująco, w samym jego centrum znajduje się  centralnym monitor pokładowym. Za dopłatą (15 740 zł) może służyć jako wyświetlacz systemu MMI, znanego ze wszystkich nowszych modeli audi. Rozdzielnia tego systemu znajduje się na tunelu pomiędzy przednimi fotelami.

Wnętrze auta wzbogacone jest o pięknie wykonane detale z polerowanego aluminium. Komuś, kto ten metalowy styl uważa za zbyt chłodny, producent proponuje cieplejsze wstawki z drewna.

Pojemność bagażnika wynosi 490 l, po złożeniu oparcia kanapy zyskujemy przestrzeń mieszczącą 1.430. Audi dostarcza seryjnie dwustronną podłogę do bagażnika.

Cechy szczególne

Już w ulicznym gąszczu można poczuć, że A4 allroad jest zwinny, a przy tym wykazuje sprinterskie predyspozycje. Jednak prawdziwa zabawa zaczęła się na krętych drogach. Odnieśliśmy wrażenie, jakby auto jechało po szynach. Jego idealna przyczepność i sterowność daje niesamowity komfort jazdy.

Tajemnica tkwi w napędzie quattro z międzyosiowym mechanizmem różnicowym, który rozdziela siły na przednią i tylną oś w stosunku 40: 60, z podkreśleniem tyłu. W razie potrzeby, np. podczas pokonywania zakrętów albo na śliskiej drodze, 65 proc. sił może być przekazywane na przód i nawet 85 proc. na tył. Do tego dochodzą świetne nastawy zawieszenia.

W terenie... rozważnie

Napęd quattro prowokuje, aby wyjechać w teren, a i sam producent podkreśla terenowe możliwości auta. Jednak radzimy nie przesadzać. Z naszej żwirowni, gdzie sprawdzamy możliwości samochodów terenowych, musieliśmy szybko uciekać, bo koła niebezpiecznie zaczęły obracać się w miejscu (co prawda miały opony szosowe). Niewiele dało włączenie blokady mechanizmu różnicowego (aktywowanej wyłączeniem systemu ESP), ponieważ jest to tylko jeden z elementów potrzebnych do jazdy terenowej.

Spróbowaliśmy też przedrzeć się błotnistą, leśną drogą. W grząskim terenie przednie koła całkowicie przestały słuchać kierownicy.

Wniosek:
A4 allroad prawdziwą terenówką nie jest i nie będzie. Owszem, nadaje się na polne i leśne dukty, ale z prawdziwymi, niedostępnymi drogami nie jest w stanie sobie poradzić.

Sprinterskie ciągoty

Auto, którym jeździliśmy, było wyposażone w czterocylindrowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem o pojemności 2 l i mocy 170 KM. To nowa generacja motorów audi, w których wykorzystano system wtrysku common rail. Zalety takiego rozwiązania to lepsza dynamika, niższe spalanie i mniejszy hałas. W tej wersji silnik połączono z sześciobiegową przekładnia manualną, która pracuje nienagannie.

Co prawda allroad waży niemal 1700 kg, to 170-konny silnik daje sobie radę z taką masą zupełnie przyzwoicie. Ważne jest nie tyle przyspieszenie do "setki", co elastyczność podczas jazdy na drodze. Silnik posiada również wysoki moment obrotowy (350 Nm) dostępny już od 1.750 obr./min.

Dane techniczne i wyposażenie

Dł./szer./wys./rozst. osi: 4721/1841/1495/2805 mm
Silnik: turbodiesel, 1968 ccm, R4, 16V
Moc maks.: 170 KM przy 4200 obr./min
Maks. moment obr.: 350 Nm przy 1750 obr./min
Skrzynia biegów: manualna, 6-stopniowa
Prędkość maksymalna: 217 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,9 s
Średnie zużycie paliwa na 100 km (miasto/trasa/średnio): 7,7/5,7/6,4 l
Wyposażenie standardowe: m.in. 6 poduszek powietrznych, ABS/ESP, elektrycznie sterowane lusterka i szyby, centralny zamek z pilotem, klimatyzacja automatyczna dwustrefowa, podgrzewane przednie fotele, komputer pokładowy, tempomat, radioodtwarzacz CD/MP3.
Cena: 160100 zł


Źródło: Wojciech Frelichowski, "Wrażenia z jazdy: Audi A4 Allroad 2.0 TDI 170 KM (zdjęcia, wideo)" - "Głos Pomorza"


 



 



poznańskie studniówki
relacje, zdjęcia, wideo
informacje, relacje
Witka i Risky
wracają do domu.
Dookoła świata

bieżąca relacja z podróży
pod patronatem
MM Moje Miasto Poznań
od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Audi A4 allroad 2.0 TDI [test samochodu] - Poznań Nasze Miasto

Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto