Auta stoją w kilometrowym korku, a autobus pędzi przez Trasę Łazienkowską. "Warszawa potrzebuje więcej buspasów!"

Redakcja Warszawa
Redakcja Warszawa
twitter.com/MazurMigas
Buspasy umożliwiają kierowcom autobusów ominiecie korków. W sieci pojawiło się nagranie, które jest dowodem na to, że buspasy w mieście są koniecznością. Czy po obejrzeniu filmu większa część mieszkańców Warszawy zdecyduje się na podróże komunikacją miejską?

W Warszawie sukcesywnie powstają kolejne buspasy. Stołeczni aktywiści uważają jednak, że wciąż w mieście jest ich zdecydowanie za mało. Buspasy są kluczowe dla poprawy komunikacji autobusowej. To autobusy, a nie metro, przewożą najwięcej pasażerów w stolicy. Jak wyliczyli aktywiści ze stowarzyszenia Miasto Jest Nasze, w godzinach szczytu jeden buspas zapewnia przewóz tylu osób, co cztery pasy dla samochodów.

- Buspas to mniejsze korki, większa przepustowość, mniej aut na ulicach. Realna alternatywa dla aut to zbiorkom niestojący w korkach. Czekamy na kolejne buspasy! Potrzebna jest spójna sieć oplatająca całe miasto - od lat powtarzają aktywiści MJN.

Autobus pędzi przez Trasę Łazienkowską

W ostatnich dniach w sieci pojawiło się nagranie a autobusu, który jechał Trasą Łazienkowską w Warszawie. Opublikował je na Twitterze Robert Migas-Mazur, Społecznik w Porozumieniu dla Pragi i analityk od ruchu pieszego w CitiesAI.

Na filmie widać sytuację, jaka miała miejsce na Trasie Łazienkowskiej w Warszawie, prawdopodobnie w porannych godzinach szczytu. Obserwujemy sznur samochodów osobowych, które ani drgną i stoją w korku. Obok buspas, przez który mknie kierowca autobusu oraz z pewnością zadowoleni pasażerowie. Czy film przyczyni się do tego, że więcej warszawiaków będzie wybierać komunikację publiczną?

- Zobaczcie ten filmik! Jak sunie autobus na Trasie Łazienkowskiej pośród samochodów. Buspas powinien być w Warszawie na każdej wielopasmowej ulicy, gdzie się korkuje – przekazał działacz.

Nagranie trwa 35 sekund i ukazuje drogę wraz z zakorkowanymi obok pozostałymi pasami z perspektywy autobusu. Zobaczycie je poniżej:

"Ten autobus na 30-sekundowym nagraniu minął ok. 80-90 samochodów osobowych. Co oznacza, że w jednym autobusie było tyle samo osób co w tych wszystkich samochodach. Czy ktoś jeszcze ma wątpliwości, jakim dobrem są buspasy?" – skomentowali film przedstawiciele Stowarzyszenia Ekonomiki Transportu.

Od lat na konieczność wytyczania buspasów w mieście wskazują także aktywiście z Miasto Jest Nasze.

- Chcemy w mieście takich rozwiązań, które pozwalają na jak największą wydajność przy jednocześnie jak najniższych kosztach dla środowiska i zdrowia mieszkańców. Dlatego chcemy więcej buspasów, a mniej pasów dla indywidualnych samochodów. Buspas zwyczajnie zapewnia większą przepustowość – przejeżdża nim więcej ludzi. A to chyba w ludziach, a nie w samochodach, powinno się liczyć przepustowość, prawda? Buspas sprawia także, że autobusy kursują punktualniej, ponieważ nie stoją w korkach- przekazuje MJN.

Czy dzięki nowym buspasom zwiększy się zainteresowanie komunikacją zbiorową? Niebawem się przekonamy. Przypominamy, że władze stolicy zezwoliły w niektórych miejscach na poruszanie się motocyklistów buspasami.

- W Warszawie jest obecnie ponad 76 km wydzielonych pasów dla komunikacji miejskiej. Dodatkowo niektóre odcinki ulic (np. fragmenty Traktu Królewskiego, ulicy. św. Wincentego na odcinku Matki Teresy z Kalkuty - Niwa) są dostępne wyłącznie lub przede wszystkim dla autobusów (łącznie ponad 2,6 km). Ponadto autobusy na niektórych fragmentach poruszają się wspólnym torowiskiem tramwajowo-autobusowym - tak jest w al. Solidarności i na ulicy 11 Listopada (łącznie 5,7 km) - informuje stołeczny ratusz.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie