Autobusy w Warszawie mają "oczy". MZA testuje nowy system ostrzegający kierowców przed pieszymi i rowerzystami

Joanna Postrzednik
Joanna Postrzednik
Autobusy w Warszawie mają "oczy". MZA testuje nowy system ostrzegający kierowców przed pieszymi i rowerzystami
Autobusy w Warszawie mają "oczy". MZA testuje nowy system ostrzegający kierowców przed pieszymi i rowerzystami karson.pl
Udostępnij:
Miejskie Zakłady Autobusowe testują nowy system Mobileye Shield+, który ostrzega kierowców przed możliwą kolizją z rowerzystami lub pieszymi. Szczegóły w tekście poniżej.

Autobusy w Warszawie mają "oczy"

Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie testują nowy system ostrzegania przed niebezpiecznie bliską odległością pojazdu od rowerów lub pieszych. Tzw. mobilne "oko" zamontowane jest na dwóch autobusach miejskich. - Testujemy system od dwóch miesięcy i mamy go testować przez kolejne cztery miesiące. Testy trwają na dwóch autobusach, natomiast na razie są to tylko testy, które nie będą skutkowały zamówieniem - informuje nas Adam Stawicki z MZA.

System unikania kolizji Mobileye pomaga kierowcom, działając jako "trzecie oko", stale monitorując drogę przed pojazdem. System Identyfikuje potencjalnie niebezpieczne sytuacje oraz zapewnia alerty dźwiękowe i wizualne, aby pomóc kierowcy w zapobieganiu lub łagodzeniu skutków kolizji.

Jak działa mobilne oko?

Kamery i czujniki umieszczone są na zewnątrz autobusu. - Dzięki aktywnym ostrzeżeniom asystenta kierowcy o ryzyku kolizji z przodu oraz w tzw. martwych strefach wokół pojazdów, liczba wypadków i kolizji może zostać ograniczona nawet o 80% - informuje firma Karson, która jest dystrybutorem systemu. Po wykryciu niebezpieczeństwa kolizji z pieszymi lub rowerzystami, proste alarmy wizualne i dźwiękowe ostrzegają kierowcę i dają czas na szybką reakcję i uniknięcie kolizji. System ostrzega przed kolizją z pojazdem z przodu, przed kolizją z pieszym lub rowerzystą, przed zjazdem z pasa ruchu. Rozpoznaje też znaki drogowe i na ich podstawie wyświetla ograniczenie prędkości na danej ulicy. Kamery monitorują także odległość autobusu od pojazdu z przodu i ostrzegają przed zbyt małym dystansem.

Zobaczcie też:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

i Politycznie: posłowie Kurzawa i Sobolewski o reparacjach od Niemiec

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

y
yrys

Przydałby sie jeszcze system "Autobusy maja kierunkowskazy". Taki żeby u[wulgaryzm]miały się kiedy autobusy włączają się do ruchu ruszając z przystanków i również kiedy się na tych przystankach zatrzymują. Wielu kierowców nie uznaje za stosowne używać kierunkowskazów zwłaszcza kiedy miejsce zatrzymania jest nie w zatoczce, a na wyznaczonym odcinku jezdni.

Więcej informacji na stronie głównej Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie