Zintegrowany System Zarządzania Ruchem został powiązany z sygnalizacją świetlną. Sprawdza ile pojazdów porusza się drogą i decyduje, kiedy włączyć odpowiednie światła: – Za jego pomocą upłynni się przejazd aut. Całkowite zlikwidowanie korków jest niemożliwe – przyznaje Adam Sobieraj z biura prasowego Zarządu Dróg Miejskich. – W Warszawie jest zbyt duże natężenie ruchu – dodaje.
Jak to działa? W jezdni są zamocowane sensory wyczuwające ile samochodów przejeżdża dana ulicą. Na podstawie zebranych informacji komputer steruje sygnalizacją świetlną. W ten sposób światło zielone włącza się częściej na drogach, po których porusza się więcej pojazdów. W tunelu przed Wisłostradą czujniki rozpoznają nawet czy jedzie tamtędy samochód osobowy czy może ciężarówka.
Na razie odbywają się testy: – Żeby system zadziałał musi najpierw się nauczyć, jakie jest natężenie ruchu. Musi zapamiętać, o jakiej porze ile samochodów przejeżdża ulicą – opowiada Sobieraj.
Niestety rozwiązanie to nie zostanie wprowadzone w całej Warszawie, a jedynie na wybranych odcinkach. System jest zamontowany na 36 skrzyżowaniach: pl. Zawiszy z rondem Waszyngtona, na odcinku pomiędzy ul. Witosa a mostem Gdańskim oraz na Powiślu od ul. Dobrej do ul. Grockiej.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Oddano hołd ofiarom Zbrodni Katyńskiej. Złożono wieniec na grobie Kazimierza Sabbata
- Szef MSZ: Albo Rosja zostanie pokonana, albo będzie stała u naszych granic
- Lecisz do Londynu? Uważaj. Na słynnym lotnisku rozpoczynają się strajki
- Niedziela była wspaniała. A jaki będzie poniedziałek? Sprawdź prognozę pogody