12 kilometrowy korytarz rowerowy
Rowerzyści w końcu mogą mknąć autostradą wzdłuż ul. Puławskiej aż do granic Warszawy. Pod koniec 2019 roku, drogowcy oddali ostatni fragment ścieżki od Domaniewskiej do Wałbrzyskiej. - To największa pojedyńcza inwestycja rowerowa w historii Warszawy, tworząca wraz istniejącym wcześniej odcinkiem korytarz o łącznej długości ponad 12 km kilometrów - mówią urzędnicy.
Raz wybudowana i oddana do użytku droga będzie przez wiele lat służyć w codziennych podróżach. Dlatego ufamy, że całość nie zostanie zapamiętana przez przyzmat zamieszania z przedłużającym oddaniem do użytku końcowego fragmentu trasy - mówi Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej.
Brakujący odcinek
Budowa autostrady dla rowerów rozpoczęłą się pod koniec 2017 roku. Realizacja inwestycji była podzielona na kilka odcinków, a jej otwarcie etapowane. - W zeszłym roku cieszyć się mogliśmy m.in. z otwarcia węzła "Wyścigi", który rowerzyści mogą teraz pokonać dzięki nowemu układowi ramp, pochylni i dostosowanych przejazdów podziemnych - podsumowują drogowcy. Teraz przyszedł czas na ostatni zamknięty do niedawna odcinek, czyli Domaniewska-Wałbrzyska. Trasa jest już w całości oddana do użytku, w całości przejezdna.
ZOBACZ JAK WYGLĄDA ROWEROSTRADA:
Nowe chodniki, drzewa i stojaki na rowery
Budowie ścieżce rowerowej towarzyszyła także renowacja chodników, przystanków komunikacji miejskiej, montaż samoobsługowych stacji naprawczych, instalacja 80 stojaków rowerowych, przebudowa sygnalizacji świetlnych, prawie 100 nasadzeń drzew oraz inwestycja w automatyczną detekcje pieszych i rowerzystów na skrzyżowaniach.
To chyba pierwsza sensownie wytyczona trasa rowerowa mieście, na tle tych wszystkich meandrujących między przystankami, śmietnikami, w przeplotach z ciągami pieszych to jakiś wyraźny postęp. Może nadchodzi lepszy czas? Oby - komentują mieszkańcy.
Rowerzyści zachwyceni
Ten odcinek rowerowy był najbardziej wyczekiwana inwestycją przez warszawskich rowerzystów. - Brawo. Odwalacie kawał świetnej roboty, powiem nawet historycznej. Oby tak dalej. To nie tylko jedna z najlepiej zaprojektowanych tras, ale też mas rozwiązań niespotykana na taką skalę gdzie indziej. Powiązanie w wielu miejscach krótkimi łącznikami z drogami lokalnymi. Uwzględniono mnóstwo poprawek podczas projektowania. To największy infrastrukturalny prezent roku 2019-2020. Pokazuje też dużą zmianę w myśleniu o projektowaniu - komentują mieszkańcy Warszawy.
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?