MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Autostradowy węzeł Stryków do badania

Marcin Darda
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Łodzi na nowo ocenia wpływ budowy gigantycznego węzła Stryków na środowisko. Pytanie tylko, czy wpłynie to na termin rozpoczęcia i zakończenia robót przy węźle, który połączy autostrady A1 i A2.

Jak tłumaczy Maciej Grecki z łódzkiej RDOŚ, dyrekcja czeka w tej chwili na uwagi i ewentualne protesty, a termin ich przyjmowania zamyka się 19 października. Potem RDOŚ ma 45 dni na wydanie decyzji środowiskowej, która otworzy drogę Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad do ubiegania się o pozwolenia na budowę. Zakładając, że RDOŚ wykorzysta ustawowy czas na wydanie decyzji, najpóźniej zrobi to na początku grudnia. Skąd konieczność "przewalania" całej procedury raz jeszcze, skoro węzeł miał już decyzję wydaną w lutym? Maciej Zalewski z łódzkiej GDDKiA tłumaczy, że chodzi o zmiany, które weszły do projektu węzła, konkretnie o 12 m ekranów akustycznych.

- Ciąg ekranów trzeba skrócić, bo kolidowałyby z wiaduktem - mówi Zalewski. - To bardzo drobna sprawa, żadne terminy związane z inwestycją nie są zagrożone. Po prostu każdą najdrobniejszą zmianę musi zaakceptować RDOŚ.

GDDKiA lada dzień zakończy pierwszy etap przetargu na wybór wykonawcy węzła. O kontrakt stara się 11 międzynarodowych konsorcjów i 7 indywidualnych firm. Umowa ma zostać podpisana w połowie stycznia, a węzeł oddany do użytku w maju 2012 r.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto