MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Awokado na odchudzanie, cholesterol i nie tylko! Poznaj korzyści z jedzenia awokado!

Martyna Jaros
Miąższ dojrzałego awokado obfituje w cenne związki mineralne, witaminy, zdrowe tłuszcze i błonnik. Ten niesłodki owoc pasuje do deserów i dań wytrawnych, podnosząc ich smak, wartość odżywczą i prozdrowotne działanie. 

Dowiedz się, w jakich sytuacjach warto sięgać po awokado nawet codziennie! 

Zobacz kolejne slajdy, przesuwając zdjęcia w prawo, naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE.
Miąższ dojrzałego awokado obfituje w cenne związki mineralne, witaminy, zdrowe tłuszcze i błonnik. Ten niesłodki owoc pasuje do deserów i dań wytrawnych, podnosząc ich smak, wartość odżywczą i prozdrowotne działanie. Dowiedz się, w jakich sytuacjach warto sięgać po awokado nawet codziennie! Zobacz kolejne slajdy, przesuwając zdjęcia w prawo, naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE. coyot/pixabay.com
Awokado, czyli smaczliwka, to niesłodki owoc wywodzący się z Meksyku. Jego tłusty, kremowy miąższ stanowi dobre źródło potasu, magnezu, cynku, folianów i innych witamin z grupy B, a przede wszystkim cennych dla serca jednonienasyconych kwasów tłuszczowych i błonnika. Dowiedz się, kiedy szczególnie warto włączyć awokado do codziennej diety!

Awokado – owoc czy warzywo?

Nie wszystkie owoce są słodkie, a najlepszym przykładem jest awokado (Persea americana), nazywana też inaczej smaczliwką czy gruszką aligatora. Drzewo należące do rodziny wawrzynowatych pochodzi z Meksyku i rodzi duże jagody o kremowym miąższu.

Owoc awokado wyróżnia niska zawartość cukru, a wysoka – tłuszczu, głównie jednonienasyconych kwasów tłuszczowych. Jest tak wysoka, jak w oliwie z oliwek. Oleju wyciskany z awokado ma podobnie wysoką wytrzymałość na ogrzewanie, choć ten nierafinowany powinien być jedzony na surowo.

Dowiedz się więcej na temat:

Awokado to baza pysznej i zdrowej pasty o nazwie guacamole, a także podobnych dipów. To świetny dodatek do koktajlu, zarówno słodkiego, jak i zielonego typu detoks.

Zmiksowany miąższ awokado posłuży jako baza deseru czekoladowego i domowych lodów, a także dodatek do wypieków. Pasuje do sałatki warzywnej, zwłaszcza z pomidorami, oraz tej owocowej.

Plastry miękkiego miąższu można też kłaść bezpośrednio na pieczywie zamiast masła. To także ważny składnik sushi. W połówce owoców można też zapiec jajko – do tego celu najlepiej nadaje się odmiana Hass o ciemnej skórce.

Po co jednak jeść awokado? Jest nie tylko pyszne, ale też zdrowe – sprawdź, w jakich sytuacjach szczególnie warto włączyć je do diety!

ZOBACZ: Olej z awokado – właściwości i zastosowanie nie tylko w kuchni

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Najlepsze produkty spożywcze dla kobiet 40+

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Awokado na odchudzanie, cholesterol i nie tylko! Poznaj korzyści z jedzenia awokado! - Strona Zdrowia

Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto