Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Bez tych inwestycji Warszawę czeka paraliż komunikacyjny. Część jest obiecywana od lat, część jest tylko na papierze. Co musi powstać?

Kamil Jabłczyński
Kamil Jabłczyński
Planowane połączenie tramwajowe miało scalić torowiskiem cztery dzielnice. Wolę od ulic Kasprzaka, przez Ordona, dalej Ochota i Dworzec Zachodni, ulica Bitwy Warszawskiej 1920 roku, wzdłuż Pola Mokotowskiego, dalej przez ulice: Goworka, Belwederską i Jana III Sobieskiego aż do miasteczka Wilanów. Odnowiony Dworzec Zachodni będzie największym warszawskim dworcem kolejowym obsługującym mnóstwo połączeń i ważne jest jego dobre skomunikowanie. Warto dodać, że jednym z inwestorów dworca są właśnie Tramwaje Warszawskie, które przeznaczyły na ten cel 170 milionów złotych.

Przystanki tramwajowe pod dworcem będą gotowe wraz z oddaniem Warszawy Zachodniej - prawdopodobnie już w 2023 roku. Budowa linii tramwajowej tam prowadzącej jednak pewnie dopiero wtedy się zacznie. - Tak naprawdę wszystko zależy od finansów, my będziemy gotowi do budowy - mówił nam w maju Maciej Dutkiewicz rzecznik Tramwajów Warszawskich.
Planowane połączenie tramwajowe miało scalić torowiskiem cztery dzielnice. Wolę od ulic Kasprzaka, przez Ordona, dalej Ochota i Dworzec Zachodni, ulica Bitwy Warszawskiej 1920 roku, wzdłuż Pola Mokotowskiego, dalej przez ulice: Goworka, Belwederską i Jana III Sobieskiego aż do miasteczka Wilanów. Odnowiony Dworzec Zachodni będzie największym warszawskim dworcem kolejowym obsługującym mnóstwo połączeń i ważne jest jego dobre skomunikowanie. Warto dodać, że jednym z inwestorów dworca są właśnie Tramwaje Warszawskie, które przeznaczyły na ten cel 170 milionów złotych. Przystanki tramwajowe pod dworcem będą gotowe wraz z oddaniem Warszawy Zachodniej - prawdopodobnie już w 2023 roku. Budowa linii tramwajowej tam prowadzącej jednak pewnie dopiero wtedy się zacznie. - Tak naprawdę wszystko zależy od finansów, my będziemy gotowi do budowy - mówił nam w maju Maciej Dutkiewicz rzecznik Tramwajów Warszawskich. materiały prasowe
W Warszawie planuje się często bardzo wiele i z rozmachem. Niestety niektóre inwestycje nigdy nie zostają zrealizowane, inne czekają latami z powodu braku pieniędzy albo w związku z innymi trudnościami. Innych brakuje, mimo, że wszystko wskazuje, że powinny powstać. Sprawdzamy jakie inwestycje powinny powstać, aby Warszawa za kilka lat nie była miastem sparaliżowanym komunikacyjnie.
od 7 lat
Wideo

Pensja minimalna 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto