18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Blisko 95 procent pasażerów zadowolonych z warszawskiego metra

Żaneta Różańska
Fot. Mateusz Wróblewski/Polskapresse
Metro Warszawskie opublikowało raport na temat zadowolenia pasażerów. Tegoroczne badanie wykazało, że 94,8 proc. ankietowanych użytkowników jest usatysfakcjonowanych z usług metra. Najwyższą ocenę wystawiają ci, którzy korzystają z niego codziennie

Badania zadowolenia pasażerów przeprowadzane były od 26 maja do 1 czerwca na każdej z 21 stacji, w formie bezpośredniego wywiadu składającego się z 12 pytań. W godzinach 5.00-24.00 ankieterzy odczytywali pytania i zaznaczali odpowiedzi udzielane przez respondentów na formularzu. Najmłodszy respondent miał 14 lat, najstarszy 83. Wśród badanych 47,3 proc. stanowili mężczyźni, 52,7 proc. kobiety.

Czytaj także: Nowoczesne projekty nowych stacji II linii metra

Ocena Metra Warszawskiego została uśredniona na podstawie wyników 1508 wywiadów. Analizie poddano różne aspekty związane z funkcjonowaniem i kursowaniem metra, mianowicie: częstotliwość kursowania, elementy związane z obsługą pasażerów, bezpieczeństwo, obiekty użyteczności publicznej na stacjach oraz udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Na każdej stacji realizowano liczbę wywiadów odpowiadającą natężeniu ruchu na danej stacji. Najwięcej wywiadów przeprowadzono na stacji Centrum, najmniej na stacji Stare Bielany.

Od lat, najlepiej ocenianym parametrem działania warszawskiego metra jest bez wątpienia bezpieczeństwo, o którym ponad 90 proc. ankietowanych wypowiada się pozytywnie. Punktualność w okresie ostatnich 3 lat oceniana jest bardzo podobnie, choć zauważa się lekką tendencję wzrostową o ok. 1-2 proc. Z kolei zarówno czystość w wagonach, jak i na peronach metra oceniana jest o kilka procent gorzej niż w latach poprzednich, jest to jednak różnica, która nie wpływa znacząco na ogólną ocenę.

Sprawdź również: Trwają prace na Dworcu Wileńskim. Zobacz zdjęcia

Warto wspomnieć o 10-procentowej zwyżce pozytywnych opinii w kwestii udogodnień dla osób niepełnosprawnych oraz o 22-procentowym przyroście zadowolenia pasażerów z obsługi metra. Ankietowani najwyżej oceniają pracę sprzątaczy - 71 proc., i maszynistów - 65 proc., najniżej policji - 59 proc.

Użytkownicy zgodnie lat uważają infrastrukturę uzupełniającą metra jako bardzo dobrą. Dostęp do sklepów i bankomatów zadowala blisko 80 proc. badanych, a wyposażenie peronów w automaty telefoniczne zyskało dodatkowych pozytywnych 6 punktów procentowych. Zatrzymaniu uległ wzrost negatywnych ocen w sprawie toalet publicznych.

Zobacz koniecznie: Budowa II linii metra: Zajrzyj pod strop stacji Stadion [ZDJĘCIA]

Podsumowując: Metro Warszawskie, pomimo licznych w tym roku problemów komunikacyjnych w stolicy, oceniane jest przez użytkowników jako bardzo dobre. Jedynym mankamentem może być mało zadowalająca praca służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo oraz czystość w wagonach i na stacjach metra.

Pasażerowie Metra Warszawskiego, podczas badania zaproponowali kampanię informacyjno-edukacyjną o prawidłowym zachowaniu się w metrze. Apelują: najpierw pasażerowie wysiadają potem wsiadają; ustępujmy miejsca osobom starszym; na schodach ruchomych stajemy po prawej stronie, tak by lewa pozostała wolna; nie należy blokować dostępu do drzwi.

Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!

od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto