Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Bramki w łączniku przesiadkowym na stacji metra Świętokrzyska. ZTM szuka pomysłu jak rozładować tłok

baw
Bramki w łączniku przesiadkowym na stacji metra Świętokrzyska. ZTM szuka pomysłu jak rozładować tłok
Bramki w łączniku przesiadkowym na stacji metra Świętokrzyska. ZTM szuka pomysłu jak rozładować tłok Szymon Starnawski
Łącznik pomiędzy I a II linią metra na stacji Świętokrzyska powoli się zatyka. Codziennie z tego przejścia korzysta około 50 tys. osób. Ostatnio kilka razy, z powodu niesprawności schodów, wprowadzany był ruch jednokierunkowy. Po przedłużeniu II linii metra ruch w tym miejscu się podwoi. ZTM szuka rozwiązania, które poprawi funkcjonalność tego przejścia. Jednym z pomysłów jest wprowadzenie dodatkowych bramek. Dalsza część artykułu poniżej.

Z łącznika na stacji metra Świętokrzyska korzysta obecnie codziennie 50 tysięcy pasażerów. Już teraz w porach porannego i popołudniowego szczytu pasażerowie skarżą się na, że w przejściu jest ciasno, bywa, że łącznik się zatyka, a pasażerowie muszą stać w kolejce, by zejść.

Problem jest szczególnie widoczny, w przypadku unieruchomienia dwóch z trzech ciągów schodów ruchomych, co wiąże się z koniecznością wprowadzenia ruchu jednostronnego (przesiadki w drugą stronę odbywają się przez poziom antresoli).

Zobacz również: Warszawskie metro kontra reszta Europy. Jak wypadamy na tle innych stolic? [MAPY]

Warszawskie metro kontra reszta Europy. Jak wypadamy na tle innych? [MAPY]

Warszawskie metro kontra reszta Europy. Jak wypadamy na tle ...

Problemy w tym miejscu będą się zwiększać po oddaniu do użytku kolejnych stacji II linii metra. Jednak zdaniem ZTM poziom krytyczny może nastąpić dopiero w chwili, gdy cała II linia zostanie ukończona.

- Należy spodziewać się, iż wzrost natężenia ruchu pieszego związany z rozbudową II linii metra będzie skutkował problemami z zapewnieniem odpowiedniej przepustowości dla pasażerów korzystających z przesiadki pomiędzy I i II linią metra - prognozuje rzecznik ZTM, Tomasz Kunert.

Niestety rozbudowa łącznika nie jest możliwa. Jest on zbudowany pomiędzy tunelami metra, a to wyklucza możliwość jego powiększenia. Dlatego ZTM szuka innego rozwiązania, które poprawi funkcjonalność tego przejścia.
- W tym roku chcemy zlecić opracowanie, które pomoże nam znaleźć odpowiedź na to jak usprawnić funkcjonowanie łącznika. Nie wiemy czy będzie to przebudowa czy zmiana organizacji ruchu pieszego, na przykład na ruch jednostronny - dodaje Kunert.

Jednym z rozważanych rozwiązań jest branych pod uwagę jest ustawienie bramek przy wyjściu z peronu do łącznika.
- Bramki powodują, że pasażerowie do łącznika napływaliby w kontrolowanych ilościowo grupach. Ruch zostałby zatrzymany dłużej na peronach - tłumaczy rzecznik ZTM-u.

ZTM ma kilka lat na znalezienie rozwiązania i przeorganizowanie ruchu w tym miejscu. Prognozy wskazują, że po otwarciu całej II linii metra ruch podwoi się, a może nawet potroi.


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto