W związku z pandemią koronawirusa wszystkie hotele były zamknięte przez kilka tygodni. Możemy już korzystać z usług, ale musimy liczyć się z wieloma restrykcjami i ograniczeniami. Grupa hotelowa Louvre Hotels rozpoczęła kampanię „Clean&Safe”, zobowiązując tym samym wszystkie swoje hotele do wdrożenia nowych procedur dotyczących higieny i bezpieczeństwa epidemicznego.
- Nowe protokoły dotyczą właściwie wszystkich obszarów zarządzania hotelem i obsługi gości. Od nowych regulacji dotyczących zachowania się w szatniach, biurach i innych pomieszczeniach dla personelu aż po wprowadzenie zaostrzonych środków bezpieczeństwa w strefach przyjmowania dostaw. Dbamy również o to, by zarządzać ruchem na terenie hotelu w sposób, który minimalizuje ryzyko epidemiczne - wyjaśnia François Delattre, Director Integration Management, odpowiedzialny za nadzór operacyjny nad hotelami grupy Louvre Hotels w Polsce i Niemczech.
W hotelach Royal Tulip, Golden Tulip, Campanile czy Premiere Classe zminimalizowano ryzyko nadmiernego gromadzenia się ludzi wprowadzając regulacje w porach, w których goście meldują się i wymeldowują. Co więcej, karty hotelowe zwracane są do specjalnie przygotowanych pojemników. Ponadto, w miarę możliwości odbywa się rotacja w pokojach tak, by ograniczyć częstotliwość korzystania z danego pokoju.
- Regulujemy również przydział pokojów, by optymalizować pod kątem bezpieczeństwa codzienną trasę personelu sprzątającego – dodaje François Delattre.
Zmiany można dostrzec także w przestrzeni publicznej hotelu oraz w wystroju i wyposażeniu pokojów, z których usunięto elementy, na których szczególnie łatwo mogłyby gromadzić się zarazki.
Śniadania w hotelach
Nowy reżim w branży hotelarskiej dotyczy również korzystania z restauracji. Na razie śniadania serwowane są na wynos. Wyjątkiem jest np. hotel Metropolo by Golden Tulip, w którym możliwe jest bezkontaktowe dostarczenie do pokoju wcześniej zamówionego posiłku.
- Stopniowo wracamy jednak do serwowania śniadań również w wyznaczonych do tego celu przestrzeniach hotelowych. We wszystkich działających restauracjach wdrożyliśmy nowe procedury bezpieczeństwa, zmieniliśmy rozstawienie stolików zgodnie z obowiązującymi regulacjami oraz zmodyfikowaliśmy menu i schemat obsługi klienta tak, by zminimalizować ryzyko – tłumaczy Director Integration Management grupy Louvre Hotels.
Izolacja potencjalnie zakażonego gościa
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?