Głowice znajdujące się na przodzie TBM-ów zostały już przymocowane do specjalnie przygotowanych „kołnierzy”, których zadaniem jest uszczelnienie wnętrza stacji przy pierwszym rozruchu. Dzięki nim po uruchomieniu maszyny będą mogły bezpiecznie po raz pierwszy „wgryźć się w ścianę szczelinową”, która w tym miejscu została wykonana z użyciem specjalnego zbrojenia z włókien. Aby rozpocząć drążenie tuneli tarcze muszą, bowiem opuścić szyb startowy, przechodząc przez gotową ścianę szczelinową.
Czytaj także:Czy będzie stacja Nowy Świat-Uniwersytet lub Kubusia Puchatka? O tym zdecyduje Rada Miasta
Oprócz montażu TBM-ów na dnie przyszłej stacji, w górnej części szybu powstaje suwnica do obsługi maszyn, która działać będzie na zasadzie „windy pionowej”, dostarczając do wnętrza szybu elementy pierścieni do budowy tuneli.
Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!
Źródło: budowametra.pl
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?