Pod rondem Daszyńskiego tarcze TBM drążą tunele. Natomiast po drugiej stronie placu budowy, od strony ulicy Karolkowej trwają prace nad budową torów odstawczych stacji metra. To miejsce, gdzie pociągi metra mogą zawrócić. Konstrukcja jest dwu krotnie większa od peronu pasażerskiego.
Zobacz także: Warszawa po Euro 2012: od wtorku, 3 lipca na ulice wracaja ekipy remontowe
Na części torów odstawczych do wykonania jest dwanaście segmentów płyt pośrednich o łącznej długości 270 metrów oraz 20 metrów szerokości. Wykonano już trzy.
Do odsłonięcia całej powierzchni poziomu -1, należy jeszcze pokonać odcinek 40m, czyli wydobyć około 4000 m³ urobku. Wydobyty grunt jest wykorzystywany do zasypywania górnych stropów, co ma na celu stabilizację wykonanej wcześniej konstrukcji.
Na placu budowy stacji Rondo Daszyńskiego trwają prace poprzedzające betonowanie płyt. Jest to m.in. wylewanie podbudowy betonowej, skuwanie ,,bruzd’’ ścian szczelinowych, spawanie głowic słupów oraz montaż zbrojenia.
Sprawdź również: Uczniowie mają wakacje. Sprawdź letni rozkład jazdy komunikacji miejskiej
Już wkrótce zostanie usunięta żelbetonowa ściana szczelinkowa, czyli ściana konstrukcyjna przyszłej stacji. W czasie budowy jej zadaniem jest zabezpieczanie wykopu przed osuwaniem się ziemi i wodami gruntowymi. Powierzchnia do usunięcia to 100 mkw. ma ona grubość 1 metra i waży około 240 ton.
Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?