Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa II linii metra. W ramach inwestycji ulice Targówka zmienią się nie do poznania [WIZUALIZACJE]

red.
Budowa II linii metra. W ramach inwestycji ulice Targówka zmienią się nie do poznania
Budowa II linii metra. W ramach inwestycji ulice Targówka zmienią się nie do poznania Fot. Urząd m.st. Warszawy
Wraz z budową II linii metra zmieni się także otoczenie stacji. 18 kwietnia 2018 roku podpisano umowę na przebudowę jezdni i zagospodarowanie terenu w południowej części Targówka. Modernizacja dotyczy ulic: M. Ossowskiego, Handlowej i Myszkowskiej. Dalsza część artykułu poniżej.

Obecnie na Targówku trwa budowa II linii metra. W przyszłym roku po wykopach nie ma być już śladu, a co więcej, gdy wyjdziemy z podziemnych stacji ma nas zaskoczyć ich zupełnie nowe otoczenie. 18 kwietnia 2018 roku miasto podpisało umowę z wykonawcą metra na odbudowę rozkopanych obecnie ulic na Targówku mieszkaniowym: M. Ossowskiego, Handlowej i Myszkowskiej. Drogowcy wyremontują chodniki – pod nogami przechodniów znajdzie się ponad 20 tys. m2 nowych płyt chodnikowych. Powstanie ścieżka rowerowa o długości ponad 3 km, pierwsza po prawej stronie ścieżka dla biegaczy z nieutwardzoną nawierzchnią. Pojawi się kilkanaście nowych ławek, stojaków na rowery, a zieleń w tym rejonie wzbogaci się o 211 drzew i 28 tys. krzewów. Jezdnie i chodniki zostaną oświetlone nowymi latarniami.

Co jeszcze istotne, na całej długości tzw. „obwodnicy Targówka” czeka nas zmiana organizacji ruchu. Na jezdni będzie po jednym pasie w każdym kierunku, a na pozostałej powierzchni pojawią się miejsca postojowe – w sumie 140 miejsc do parkingowych. Obecne skrzyżowania ulicy Handlowej z Gorzykowską, Pratulińską i Kołową zostaną przebudowane na ronda. Drogowcy wyznaczą nowe przejścia dla pieszych z azylami przez ulicę Handlową (między Lusińską a Kołową, przy Lusińskiej, Mokrej i J. Szczepanika) i przez ulicę Myszkowską (przy Hodowlanej). Wykonawcą przebudowy będzie wybrana w przetargu firma IDS-BUD, która ma na nią czas do połowy listopada. Koszt prac to prawie 24 mln zł brutto. Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy, zapowiedziała, że ul. M. Ossowskiego ponownie będzie przejezdna w lipcu 2018 roku a Trocką w listopadzie tego samego roku.

Na Pradze i Targówku kolej podziemną buduje firma Astaldi z Włoch. Kwota kontraktu wynosi 1,066 mld zł. Za te środki powstanie 3,12 km trasy, ze stacjami Szwedzka (C16), Targówek (C17) oraz Trocka (C18) wraz z torami odstawczymi. To tu pociągi będą zawracać do czasu budowy metra na Bródno.


od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto