Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa II linii metra. Zmiany w komunikacji w związku z pracami budowlanymi

Teresa Grabowska
fot. UM Warszawa
W niedalekiej przyszłości rozpocznie się na Powiślu kolejny etap budowy centralnego odcinka II linii metra.

Czytaj więcej o budowie II linii metra

W związku z prowadzonymi pracami w komunikacji miejskiej zmieni się lokalizacja przystanku autobusowego. Pasażerowie zmierzający na Powiśle zamiast przy pomniku Syreny wysiądą przy ul. Tamka.

Po rozpoczęciu prac budowlanych na terenie przyszłej stacji metra Powiśle ze swoich tras nie znikną autobusy kursujące ul. Tamka: 102, 125, 162, 166, 174, N13, N63. Zmiany dotyczą przystanku znajdującego się obecnie tuż przy wjeździe na most Świętokrzyski, który zostanie cofnięty w głąb ul. Tamka, w pobliże skrzyżowania z ul. Smulikowskiego.

To nas czeka w niedługiej przyszłości. A na Woli już od 11 września br. trwają prace związane z budową szybu startowego dla dwóch tarczy TBM, które rozpoczną drążenie tuneli podziemnej kolejki w stronę Powiśla. W tym miejscu będzie też stacja metra Rondo Daszyńskiego.

Najważniejsze jest bezpieczeństwo
W związku z niedawnym rozpoczęciem prac przy budowie szybu startowego stacji Rondo Daszyńskiego, na budynku przy ul. Prostej 69 został zainstalowany i uruchomiony monitoring. Uzyskiwane w ten sposób dane będą na bieżąco analizowane po to, aby zapewnić pełne bezpieczeństwo mieszkańców i budynków podczas realizacji inwestycji.

Wcześniej, dla poszczególnych budynków znajdujących się w pierwszej i drugiej strefie oddziaływania budowy centralnego odcinka II linii metra, zostały wykonane oceny stanu technicznego wraz z dokumentacją fotograficzną.

W budynku przy ul. Prostej 69 zostały zainstalowane tzw. repery (stabilizowane punkty wysokościowe osnowy geodezyjnej) w postaci metalowych bolców. Przy pomocy reperów są prowadzone pomiary przemieszczeń pionowych.

Zamontowane zostaną również inklinometry, które są elementem aparatury kontrolno-pomiarowej umożliwiającym pomiar przemieszczeń poziomych nie tylko na powierzchni konstrukcji, lecz także w częściach niedostępnych dla pomiarów geodezyjnych.

Pomiary, aż do rozpoczęcia prac tarcz TBM, będą prowadzone manualnie za pomocą sprzętu geodezyjnego. W momencie rozpoczęcia drążenia tuneli tarczą TBM pomiary będą wykonywane automatycznie.

Urządzenia służące do pomiarów na innych budynkach przewidzianych w projekcie monitoringu będą montowane sukcesywnie wraz z rozpoczęciem prac budowlanych na kolejnych etapach inwestycji.

Doświadczenie też ważne
W przygotowaniu systemu monitoringu podczas budowy centralnego odcinka II linii metra wykorzystano doświadczenia wykonawcy przy podobnych inwestycjach oraz najlepsze standardy światowe.

Będzie on obejmował pomiary manualne i automatyczne na wszystkich budynkach w strefie oddziaływania budowy, które bardzo precyzyjnie zostały ustalone przez stosowne instytucje naukowe.

Postępy prac na budowie centralnego odcinka II linii metra można śledzić na stronie www.metro2.ztm.waw.pl. Na stronie można także obejrzeć zdjęcia z budowy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto