Krystyna i Elisabetta rozpoczynają pracę
Kilkuset tonowe tarcze TBM - Krystyna i Elisabetta - na Bemowie zostały opuszczone do komory startowej stacji Powstańców Śląskich. Zanim jednak zniknęły w wąskim otworze technologicznym, przemierzyły kilkudziesięciometrową trasę, podwieszone do ogromnego dźwigu do zadań specjalnych. Na poziomie -2 czekało je jeszcze precyzyjne ustawianie w betonowych kołyskach.
- Teraz czas na podłączenie wszystkich urządzeń sterowania oraz montaż zaplecza, które wraz z tarczą mierzy niemal 100 metrów długości. Drążenie dwóch tuneli w kierunku stacji Ulrychów rozpocznie się pod koniec lipca - poinformował stołeczny ratusz.
Film z operacji rozruchu tarczy można zobaczyć TUTAJ.
Na Bródnie ruszyła Anna
Natomiast podczas długiego weekendu na Targówku pierwsza z tarcz na tym odcinku przebiła się do stacji Kondratowicza. Ułożenie 613 pierścieni na odcinku 919,5 m zajęło jej 38 dni. W jej ślady ruszyła już druga tarcza Anna, która wykona tunel łączący stacje Bródno i Kondratowicza. Do tej pory wydrążyła już 7 m tunelu lewego.
Tarcza TBM skrawa ziemię i jednocześnie obudowuje tunel betonowymi prefabrykatami. Po zakończeniu drążenia, tunel jest gotowy do prowadzenia w nim prac związanych z układaniem torowiska oraz montażem systemów.
POLECAMY TEŻ:
Zobaczcie też:
Uwaga na Instagram - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?