Urząd Miasta Stołecznego Warszawy poinformował na swojej stronie internetowej o rozpoczęciu przygotowań do montażu szyny prądowej na wschodnim odcinku budowanej linii metra M2. Urzędnicy podkreślają, że będzie to ważny etap prac, gdyż właśnie z trzeciej szyny zasilane są kursujące w metrze pociągi. Władze stolicy zapewniają, że planowane roboty nie spowodują utrudnień w ruchu.
9 kilometrów trzeciej szyny
Odcinek wschodni drugiej linii metra liczy 4 kilometry długości i obejmuje trzy stacje: Zacisze, Kondratowicza i Bródno. Same tunele zajmują niecałe 3 km, resztę stanowią stacje i tory odstawcze. Długość szyny prądowej wyniesie jednak aż 9 kilometrów, gdyż ponad kilometr liczyć będzie długość dodatkowych torów, na których pociągi będą manewrować lub stacjonować po oddaniu odcinka.
Gotowe są już mocowania pod trzecią szynę, a wsporniki i szyny prądowe są rozlokowywane w tunelach i przygotowywane do montażu. Gotowa szyna będzie zasilać pociągi prądem stałym o napięciu 750 V. Jednak to tylko część prac, które równolegle toczą się na tym odcinku - informują władze stolicy.
Trwają prace wykończeniowe
Na trzech wspomnianych stacjach trwają prace wykończeniowe. Układane są kamienne panele na ścianach części pasażerskiej, instalowane są windy oraz urządzenia sterowania ruchem.
Dużo zmian widać również na powierzchni, gdzie wykonawca wykonał już większość tzw. zasypek i rozpoczął prace przy zagospodarowywaniu terenu na powierzchni. Na stacji Kondratowicza widać już np. podbudowę nowej ulicy - czytamy na stronie Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy.
Przypomnijmy, że na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 "Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 "Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 "Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączą je ponad cztery kilometry torowiska. Za ostatnią stacją powstaje również komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane będą również trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, otrzyma za zrealizowanie inwestycji 1 397 895 000 zł.
Budowa dofinansowana z UE
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy przypomina, że dokończenie odcinka wschodnio-północnego jest częścią projektu "Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru - etap III”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dla projektu o wartości 3 564 536 216,00 zł przyznano dofinansowanie unijne w wysokości 1 952 151 513,23 zł
Dziennik Zachodni / Wielki Piątek
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?