Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa metra na Bródnie. Rozpoczyna się montaż szyny prądowej. Kolejny etap prac nie spowoduje utrudnień w ruchu

Michał Mieszko Skorupka
Michał Mieszko Skorupka
Budowa metra na Bródnie. Rusza montaż szyny prądowej. "To ważny etap prac"
Budowa metra na Bródnie. Rusza montaż szyny prądowej. "To ważny etap prac" Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
Budowa wschodniego odcinka linii metra M2 w Warszawie wchodzi w kolejny, bardzo ważny etap prac. Władze stolicy poinformowały, że właśnie rozpoczęły się przygotowania do montażu szyny prądowej. To z niej zasilane będą kursujące w metrze pociągi.

Urząd Miasta Stołecznego Warszawy poinformował na swojej stronie internetowej o rozpoczęciu przygotowań do montażu szyny prądowej na wschodnim odcinku budowanej linii metra M2. Urzędnicy podkreślają, że będzie to ważny etap prac, gdyż właśnie z trzeciej szyny zasilane są kursujące w metrze pociągi. Władze stolicy zapewniają, że planowane roboty nie spowodują utrudnień w ruchu.

9 kilometrów trzeciej szyny

Odcinek wschodni drugiej linii metra liczy 4 kilometry długości i obejmuje trzy stacje: Zacisze, Kondratowicza i Bródno. Same tunele zajmują niecałe 3 km, resztę stanowią stacje i tory odstawcze. Długość szyny prądowej wyniesie jednak aż 9 kilometrów, gdyż ponad kilometr liczyć będzie długość dodatkowych torów, na których pociągi będą manewrować lub stacjonować po oddaniu odcinka.

Gotowe są już mocowania pod trzecią szynę, a wsporniki i szyny prądowe są rozlokowywane w tunelach i przygotowywane do montażu. Gotowa szyna będzie zasilać pociągi prądem stałym o napięciu 750 V. Jednak to tylko część prac, które równolegle toczą się na tym odcinku - informują władze stolicy.

Budowa metra na Bródnie. Rusza montaż szyny prądowej. "To ważny etap prac"Urząd Miasta Stołecznego Warszawy

Trwają prace wykończeniowe

Na trzech wspomnianych stacjach trwają prace wykończeniowe. Układane są kamienne panele na ścianach części pasażerskiej, instalowane są windy oraz urządzenia sterowania ruchem.

Dużo zmian widać również na powierzchni, gdzie wykonawca wykonał już większość tzw. zasypek i rozpoczął prace przy zagospodarowywaniu terenu na powierzchni. Na stacji Kondratowicza widać już np. podbudowę nowej ulicy - czytamy na stronie Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy.

Przypomnijmy, że na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 "Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 "Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 "Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączą je ponad cztery kilometry torowiska. Za ostatnią stacją powstaje również komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane będą również trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, otrzyma za zrealizowanie inwestycji 1 397 895 000 zł.

Budowa dofinansowana z UE

Urząd Miasta Stołecznego Warszawy przypomina, że dokończenie odcinka wschodnio-północnego jest częścią projektu "Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru - etap III”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dla projektu o wartości 3 564 536 216,00 zł przyznano dofinansowanie unijne w wysokości 1 952 151 513,23 zł

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wielki Piątek

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto