Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa metra na Bródnie. Tarcze drążące tunel podziemnej kolejki są w drodze na plac budowy [ZDJĘCIA]

Martyna Konieczek
Martyna Konieczek
W nocy z wtorku na środę na budowę drugiej linii metra dotarły pierwsze elementy tarcz, które wydrążą tunele w kierunku stacji Trocka. Kolejne części będą przewożone transportem specjalnym na plac budowy nocami przez cały tydzień. Ponad 650-tonowe maszyny ruszą do pracy na przełomie marca i kwietnia. Szczegóły w artykule poniżej.

Pierwsze elementy tarcz TBM w drodze na Bródno

Z 14 na 15 stycznia rozpoczął się transport tarcz TBM Anna i Maria, które wiosną rozpoczną drążenie tuneli na Bródnie. Maszyny ważą ponad 615 ton, mają długość niemal 100 metrów i wysokość 6,4 metra każda, dlatego ich przewóz na plac budowy odbywa się fragmentami - jak powiedział w rozmowie z transportem-publicznym.pl Bartosz Sawicki, rzecznik firmy Gulermak (wykonawcy metra na Bródnie), łącznie dla jednej tarczy potrzeba 19 transportów, które będą się odbywać przez cały tydzień.

- Przypomina to wielkie klocki lego, z czego jeden klocek to masa 20-50 ton. Jako ostatnie pojadą głowice skrawające - powiedział Sawicki.

Zobaczcie zdjęcia z transportu tarcz TBM:

Budowa metra na Bródnie. Tarcze drążące tunel podziemnej kol...

Na stacji C21 Bródno obecnie jest budowany jest szyb startowy. Montaż tarcz będzie prowadzony na placu budowy, a następnie maszyny zostaną opuszczone do szybu startowego. Po zakończeniu montażu i rozruchu na przełomie marca i kwietnia ruszy pierwsza tarcza drążąca tunele w kierunku stacji Trocka, zaś po około miesiącu w ślad za nią ruszy drugi TBM.

Zobaczcie też:

Metro na Bemowo. Budowa ruszy w czerwcu? Duże zmiany na Górc...

Dojedzie za niecałe dwa lata

Przypominamy, że 3 kolejne stacje II linii metra (C19 Zacisze, C20 Kondratowicza oraz C21 Bródno) zostaną połączone ponad czterema kilometrami tuneli. Za ostatnią ze stacji powstanie również wielka hala służąca do zawracania i postoju pociągów. Pod dachem znajdzie się aż 11 torów. Kontrakt przewiduje także budowę trzech wentylatorni. Wykonawca, tj. konsorcjum firm Gulemark i Astaldi na realizację projektu ma 36 miesięcy, co oznacza, że wszystkie prace muszą zakończyć się do września 2021 roku. Umowa z miastem opiewa na kwotę dokładnie 1 397 895 000 zł.

Zobaczcie też:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wielki Piątek

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto