Docelowa długość tuneli odcinka wschodniego ma przekraczać 6 km. Pasażerowie II linii metra mogą na razie przemieszczać się na trasie między Rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim. W ramach rozbudowy zostaną dodane jeszcze 3 stacje za ostatnią wymienioną i będą to: C16 Szwedzka, C17 Targówek i C18 Trocka. Aktualnie trwają prace wykończeniowe.
Postęp prac można zauważyć już przechodząc obok miejsc wyznaczonych na stacje. Pojawiły się tam konstrukcje wyjść z metra. Pod ziemią natomiast trwają prace wykończeniowe, czyli kładzione są już instalacje i kamienne płyty peronów. Ponadto wykonywane są przyłącza wodno-kanalizacyjne. Według Metra Warszawskiego realizacje są już przynajmniej na półmetku. Jak to dokładnie wygląda można zobaczyć po kliknięciu w galerię.
Zanim warszawiacy będą mogli podróżować odcinkiem wschodnim II linii metra będą musiały odbyć się jeszcze jazdy testowe. I chociaż termin oddania budowy wyznaczony jest na maj 2019 roku, to do użytku publicznego trasa zostanie oddana po wakacjach. Metro na Targówek buduje firma Astaldi za nieco ponad miliard złotych.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?