Ponad 300 pracujących osób, 128 sztuk ciężkiego sprzętu budowlanego oraz 550 m3 betonu i 90 ton stali zbrojeniowej zużywanych w ciągu jednego tygodnia - to liczby, które określają rozmiar największej toruńskiej inwestycji. Na lewym brzegu główne roboty koncentrują się w ostatnich tygodniach wokół dróg dojazdowych do przeprawy. Drogowcy przygotowują nawierzchnię pod kolejne odcinki ulic, a także plantują i obsadzają zielenią pasy i skarpy wokół nowych dróg.Po prawej stronie rzeki robotnicy kontynuują zbrojenie i szalowanie prawej podpory brzegowej oraz wykonują wzmocnienia podpory mostowej w nurcie Wisły. Na placu montażowym trwa natomiast zbrojenie i szalowanie ław fundamentowych pod tory ślizgowe, którymi elementy mostu będą transportowane w nurt rzeki. Na brzegu Wisły rozpoczęto też kopanie doków dla barek, które przetransportują scalone łuki na podpory. W tunelu na pl. Daszyńskiego budowniczowie betonują ściany oraz słupy, wykonują gzymsy, a także układają izolacje na płycie dennej. Prace związane z estakadą Żółkiewskiego to przede wszystkim betonowanie kolejnych fragmentów konstrukcji, próbne obciążenia podpory nr 6 oraz pale wiercone na siódmej już podporze tego obiektu.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?