Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa obwodnicy Marek zostanie wreszcie dokończona. Podpisano dwie umowy z wykonawcą. Prace potrwają do 2021 roku

Martyna Konieczek
Martyna Konieczek
Podpisano dwie umowy na dokończenie budowy obwodnicy Marek. Dotyczą one kontynuacji projektowania i budowy drogi ekspresowej S8 od węzła Marki do węzła Kobyłka (z węzłem) oraz pełnienia nadzoru inwestorskiego nad realizowanymi robotami. Prace mają zakończyć się wiosną 2021 roku. Ich koszt to ok. 166 mln zł. Szczegóły w artykule poniżej.

Strabag z kontraktem na budowę obwodnicy. Ma być gotowa za 1,5 roku

Spółka Strabag dokończy budowę obwodnicy Marek. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała z nowym wykonawcą dwie umowy, które zobowiązują firmę do dokończenia prac, takich jak: węzeł Kobyłka (łącznice, drogi dojazdowe i najazdy na obiekt), węzeł Marki (zjazd z obwodnicy w Markach), węzeł Zielonka (drogi dojazdowe do węzła), najazdy na wiadukt w ciągu ulicy Dworkowej, kładka w rejonie ulicy Letniskowej, drogi dojazdowe i pasy technologiczne wzdłuż S8, chodniki, ścieżki rowerowe, Obwód Utrzymania Drogi, zieleń, prace porządkowe, roboty elektroenergetyczne, teletechniczne oraz sanitarne.

Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest na wiosnę 2021 roku. Wartość umowy wynosi ok. 166 mln zł.

Kolejne podejście do budowy obwodnicy Marek

Przypomnijmy, że w 2014 roku podpisano umowę na realizację zadania z konsorcjum, którego liderem była Salini Polska. Wartość umowy stanowiła ok. 70 proc. kosztorysu zamawiającego. W maju 2018 roku GDDKiA odstąpiła od umowy z wykonawcą. Następnie wykonana została inwentaryzacja terenu i przygotowana dokumentacja do ogłoszenia przetargu na wyłonienie nowego wykonawcy, który dokończy niezrealizowane prace.

We wrześniu 2018 r. ogłoszony został przetarg na dokończenie budowy łącznicy zjazdowej z obwodnicy Marek na DK8 w kierunku Białegostoku. Wpłynęła jedna oferta, która dwukrotnie przekroczyła kosztorys. Postępowanie zostało unieważnione. W październiku ponownie ogłoszono przetarg. Tym razem wpłynęły dwie oferty, z których ta z niższą ceną o ok. 70% przekraczała kosztorys inwestorski. W związku z tym w listopadzie 2018 roku postępowanie zostało unieważnione.

Zobaczcie też: Budowa POW opóźniona? ''Wszyscy przyznali, że opóźnienie będzie, ale nie można tego powiedzieć oficjalnie"

Budowa POW opóźniona? ''Wszyscy przyznali, że opóźnienie będ...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto