Budowa S7 na północ od Warszawy. Jest pozytywna decyzja środowiskowa. Dwa nowe tunele powstaną w stolicy

Kamil Jabłczyński
Kamil Jabłczyński
GDDKiA / materiały prasowe
Udostępnij:
Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska rozpatrzył odwołania od decyzji środowiskowej dla budowy drogi ekspresowej S7 Warszawa – Kiełpin. Dotychczasowa decyzja środowiskowa została podtrzymana, ale dokonano w niej zmiany. Najważniejsze jednak, że jest zielone światło do pozyskania finansowania na realizację inwestycji.

Jak podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad harmonogram realizacji trasy zostanie podany po uzyskaniu środków finansowych. Obecnie trwa przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do ogłoszenia przetargu na kolejny etap realizacji inwestycji.

Tak prace wyglądają na kolejnym odcinku, który może zostać oddany jeszcze w tym roku

Budowa S7 na północ od Warszawy. Jest pozytywna decyzja środ...

Jakie zmiany wprowadzono w decyzji środowiskowej?

Między innymi w zakresie lokalizacji zaplecza budowy, przeprowadzenia wycinki drzew i krzewów kolidujących z przyszłą trasą, skontrolowania, przed rozpoczęciem robót, obszaru budowy pod kątem występowania zwierząt, zabezpieczenia drzew w rejonie budowy przed uszkodzeniami, zapewnienia szczególnego nadzoru herpetologa (tj. badacza płazów i gadów), przeprowadzenia kompensacji przyrodniczej, wykonania szczelnego, obustronnego ogrodzenia z siatki stalowej na całej długości drogi, a także prowadzenia monitoringu przejścia dla średnich i dużych zwierząt przez pięć kolejnych lat od momentu oddania drogi do użytku.

Oprócz tego konieczne będzie przeprowadzenie badań poziomu hałasu w terminie 12 miesięcy od dnia oddania trasy do ruchu i przedstawieniu jej wyników do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Warszawie, Marszałka Województwa Mazowieckiego oraz Wojewódzkiemu Inspektorowi Ochrony Środowiska w Warszawie w terminie 18 miesięcy od dnia oddania drogi do użytku.

Łatwiejszy dojazd do stolicy od północy

Nowa trasa S7 będzie mieć po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. Budowany odcinek poprowadzi od Kiełpina do Trasy Armii Krajowej. Przeprowadzony zostanie przez mocno zurbanizowane tereny Warszawy (Bemowo i Bielany), gdzie droga przejdzie dwoma tunelami.

Droga biegła wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do węzła Wólka Węglowa. Następnie, za ulicą Arkuszową w Warszawie, planowana trasa zejdzie do tuneli - pierwszego o długości około 1000 m i kolejnego o długości około 1100 m. Po wyjściu z tuneli wznosie się ponad teren nad drogą ekspresową S8. Pomiędzy tunelami zaprojektowano węzeł Generała Maczka, a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł NS. Wykonawca robót wybuduje również przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy. Powstaną chociażby ekrany akustyczne, kładki pieszo-rowerowe czy urządzenia ochrony środowiska.

Radosław Fogiel o komisji śledczej ws. Pegasusa w Sejmie

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie