Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa S7 z Grójca do Warszawy. Pierwsza część otwarta po wakacjach. Kiedy całość?

Izabela Kozakiewicz
Izabela Kozakiewicz
Trasa główna S7 między Lesznowolą a warszawskim Okęciem ma być przejezdna już do końca sierpnia tego roku.
Trasa główna S7 między Lesznowolą a warszawskim Okęciem ma być przejezdna już do końca sierpnia tego roku. GDDKiA Warszawa
Odcinek od Lesznowoli do warszawskiego Okęcia jest już niemal gotowy. Dwa miesiące później drogowcy powinni też otworzyć dla ruchu fragment między Tarczynem a Lesznowolą. Jeśli wykonawca dobrze wykorzysta sezon budowlany to trasą ekspresową dojedziemy jeszcze w tym roku trasą ekspresową.

Budowa S7 z Grójca do Warszawy. Tak będziemy jeździć do stolicy już za kilka miesięcy. Zdjęcia lotnicze robią wrażenie

Sezon budowlany jest w pełni. Dużo dzieje się na placu budowy ekspresowej trasy numer 7. Roboty idą pełną parą bo wykonawcom zostały ostatnie miesiące na wykonanie tych prac, które pozwolą na wpuszczenie na nową drogę samochodów. Do końca sierpnia ma być przejezdny odcinek od Lesznowoli do Warszawy Okęcia. Jak ustaliliśmy w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad nie ma na razie mowy o tym, żeby termin mógł się zmienić.

Trasa główna S7 między Lesznowolą a warszawskim Okęciem ma być przejezdna już do końca sierpnia tego roku.

Budowa S7 z Grójca do Warszawy. Pierwsza część otwarta po wa...

Tam prace są już na finiszu i koncentrują się głównie wokół głównej trasy. Są zaawansowane w ponad 95 procentach. Prowadzone są prace wykończeniowe, między innymi brukarskie na wiaduktach, przygotowywane są tereny zielone, trwa wykonywanie oznakowania. Wzdłuż dróg serwisowych trwają prace przy ścieżkach rowerowych.

Trasa główna ma być przejezdna do końca sierpnia, ale czas na wykonanie wszystkich prac wykonawca ma do października. Tu trasa ekspresowa ma dwie jezdnie z trzema lub odcinkami dwoma pasami ruchu każdy. To najdroższa część inwestycji, kontrakt jest wart ponad 457,3 miliona złotych.

Zdecydowanie mniej jest zrobione na odcinku S7 od Tarczyna do Lesznowoli. Prace są zaawansowane w około 24 procentach. Na trasie głównej trwa między innymi budowa nasypu pod przyszłe jezdnie, ale odcinkami wykonywana jest już podbudowa trasy. Prowadzone są roboty przy wiaduktach i mostach, drogach technicznych i dojazdowych, prace przy instalacjach wewnętrznych.

- Zgodnie z zapisem kontraktu trasa główna tego odcinka ma być przejezdna do końca października tego roku - mówi Małgorzata Tarnowska, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie.

Jak już pisaliśmy, odcinek od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ o długości 14,8 kilometra będzie miał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas. Będzie budowanych 14 wiaduktów, trzy mosty i kładka dla pieszych. Ekspresowa "siódemka" będzie poprowadzona nowym śladem, równolegle do starej trasy.

Budowa nowej siódemki jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Budowa S7 z Grójca do Warszawy. Pierwsza część otwarta po wakacjach. Kiedy całość? - Echo Dnia Radomskie

Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto