Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa S7 z Grójca do Warszawy. Prace nabierają tempa. Zobacz plac budowy z lotu ptaka

Redakcja
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Trwa budowa nowej „siódemki” do Warszawy. Prace przebiegają zgodnie z planem. Ekspresowa trasa numer 7 z Grójca do Warszawy ma być gotowa jesienią 2022 roku. Tymczasem zobaczcie zdjęcia z placu budowy. Pokazują one postęp prac z lotu ptaka na odcinku A, B oraz C.

Dwa pasy do stolicy

Największą inwestycją regionalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w regionie jest budowa trasy ekspresowej numer 7 od Grójca do Warszawy. Najbardziej zaawansowane są prace na odcinku od Grójca do Tarczyna. Tam roboty zaczęły się zimą ubiegłego roku. Teraz drogowcy pracują między innymi przy konstrukcjach wiaduktów drogowych. Trwają roboty konstrukcyjne nowych jezdni ekspresowej „siódemki”. Równocześnie są prowadzone prace przy wymianie i usuwaniu kolizji instalacji podziemnych.

ZOBACZ ZDJĘCIA Z PLACU BUDOWY

Budowa S7 z Grójca do Warszawy. Prace nabierają tempa. Zobac...

Odcinek od obwodnicy Grójca do Tarczyna będzie miał długość blisko ośmiu kilometrów i dwa pasy ruchu z dwoma jezdniami każdy. W dużej części droga będzie poprowadzona nowym śladem. Będzie tam budowanych 10 wiaduktów i kładka dla pieszych nad drogą ekspresową. Wykonawcą prac jest Mota-Engil Central Europe S.A. To zadanie będzie kosztowało blisko 203,5 miliona złotych.

Prace już na całym odcinku

Roboty trwają już też na odcinku od Tarczyna do Lesznowoli. Wykonawca prowadzi między innymi wyburzenia budynków, które stoją na trasie nowej „ekspresówki”. Wycinane są drzewa, ale już wytyczany jest przebieg ekspresówki. Zaczęły się też roboty ziemne, przy instalacjach elektroenergetycznych i teletechnicznych.

Odcinek Lesznowola - Tarczyn Północ o długości około 14,8 kilometra realizuje firma IDS-BUD. Tu też będą budowane dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu. Ma powstać 14 wiaduktów oraz trzy mosty i kładka dla pieszych nad drogą ekspresową. IDS-BUD wyremontuje też istniejącą „siódemkę” na długości około 17 kilometrów. Za swoje usługi, zgodnie z umową, dostanie około 388,6 miliona złotych. Zgodnie z zapowiedziami ekspresowa trasa numer 7 z Grójca do Warszawy ma być gotowa jesienią 2022 roku.

Odcinek A

Projekt i budowa Południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7 od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca - Odcinek „A” od węzła „Lotnisko” (bez węzła) do węzła „Lesznowola” (z węzłem) – długość odcinka ok. 6,6 km.

Odcinek B

Projekt i budowa Południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7 od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca - Odcinek „B” od węzła „Lesznowola” (bez węzła) do węzła „Tarczyn Północ” (z węzłem) – długość odcinka ok. 14,8 km.

Odcinek C

Projekt i budowa Południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7 od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca - Odcinek „C” od węzła „Tarczyn Północ” (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7 – długość odcinka ok. 7,9 km”

Zobaczcie też:

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto