Kierowcy jeżdżący "siódemką" nad morze znają to doskonale. Z Warszawy do Płońska, choć droga jest wyeksploatowana i najeżona niebezpiecznymi przejściami (bez sygnalizacji), jedzie się w miarę dobrze. Później za obwodnicą Płońska zaczynają się schody. Zamiast dwupasmówki, wąska droga, przecinająca kilka miejscowości, co utrudnia życie mieszkańcom i kierowcom jazdę. Dopiero za Mławą zaczyna się ekspresowa S7, która biegnie aż do Gdańska.
Brakujący odcinek, o długości 71 kilometrów jest już w budowie. Drogowcy z GDDKiA podzielili inwestycję na cztery zadania. Trzy z nich zrealizuje Strabag, jeden przypadł firmie PORR.
- Napierki - Mława: wykonawca Strabag, wartość robót 294,7 mln zł, długość 14 km
- Mława – Strzegowo: PORR, 446,1 mln zł, 21,5 km
- Strzegowo - Pieńki: Strabag, 516,2 mln zł, 23,4 km
- Pieńki - Płońsk: Strabag, 311,7 mln zł, 13,8 km.
W sumie budżet inwestycji wynosi prawie 1,6 mld zł. Kontrakty podpisano na przełomie 2017 i 2018 roku. Według GDDKiA dwupasmową ekspresówką przejedziemy w połowie 2021 roku. Droga powstaje w trybie Projektuj+Buduj. - Na razie ten termin się nie zmienił. Co prawda wykonawcy zgłaszają roszczenia (wniosek o przedłużenie terminu - red.), ale są to tzw. "roszczenia puste", czyli bez uzasadnienia dlaczego powinniśmy wydłużyć termin - słyszymy w GDDKiA.
Dyrekcja pokazała zdjęcia lotnicze znad powstającej drogi. Na wszystkich odcinkach trwają prace ziemne oraz związane z budową obiektów (np. mosty, kładki nad drogą czy wiadukty). Na odcinku Strzegowo-Pieńki pojawił się fragment betonowej nawierzchni.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?