Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa tramwaju do Wilanowa. Zmiany dla rowerzystów na Goworka i Spacerowej. Legalnie zjedziemy w dół, ale bezpieczniej nie będzie

Kamil Jabłczyński
Kamil Jabłczyński
Ruszyła budowa tramwaju do Wilanowa. To czas wielu zmian na Dolnym Mokotowie, Wilanowie, a także łączniku Dolnego i Górnego Mokotowa - ulicach Spacerowej i Goworka. Zmiany odczują nie tylko kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej, ale też rowerzyści. Popularny pas rowerowy na zachodniej jezdni ma zniknąć. Co pojawi się w zamian?

24 sierpnia szczegóły zmian dotyczących drogi dla rowerów podał Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej:

Likwidację istniejącego jednokierunkowego pasa rowerowego – wzdłuż ul. Spacerowej zastąpi go wydzielona dwukierunkowa droga dla rowerów o szerokości 3 metrów. Będzie poprowadzona po północnej stronie ulicy, co zapewni dobre połączenie z infrastrukturą powstającą po tej samej stronie na ul. Gagarina.

Budowa tramwaju do Wilanowa. Zmiany dla rowerzystów na Gowor...

Pomysł wydaje się nieco kontrowersyjny, moim zdaniem nie jest dobry. Obecnie pas rowerowy jest jednokierunkowy, to dość łagodny podjazd pod skarpę, który był bardzo popularny wśród rowerzystów. Obecnie z powodu prac pas już zamknięto. Niestety część cyklistów korzysta z niego nieprzepisowo. Można było wielokrotnie spotkać rowerzystów, rolkarzy czy osoby na elektrycznych hulajnogach zjeżdżających pasem w dół Spacerowej. Nasz fotoreporter będąc tam zaledwie kilka minut spotkał takie osoby.

Szymon Starnawski
Szymon Starnawski

Stwarzają w ten sposób zagrożenie zarówno dla siebie, wjeżdżających prawidłowo pod górę i kierowców

Teraz miasto chciało rozwiązać problem. Absolutnie najlogiczniejszym wydawało się utworzenie analogicznego pasa wzdłuż drugiej jezdni wraz z przejazdem na skrzyżowaniu Belwederskiej i Spacerowej by wjechać na nową ścieżkę planowaną na ulicy Gagarina.

Zdecydowano się na pozostawienie infrastruktury rowerowej tam gdzie jest ona obecnie. Zmieniony zostanie jednak pas rowerowy w typową drogę dla rowerów w obie strony. Nadal będą się tam mijać podjeżdżający i zjeżdżający. Rozwiązanie nie jest bezpieczne. Jak wspomniałem to bardzo popularny podjazd pod skarpę i w górę jeździ tutaj sporo cyklistów. Będą regularnie mijać się z rozpędzonymi zjeżdżającymi. Podjeżdża tu znacznie więcej osób niż pod Belwederską.

Facebook / Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej

Tym bardziej, że jak widać na grafice zaprezentowanej przez pełnomocnika ds. komunikacji rowerowej po drugiej stronie powstanie nowa infrastruktura rowerowa, ale tylko na części jezdni. Wygląda to trochę tak jakby miasto uznało, że skoro ludzie i tak zjeżdżają tam w dół to nie nauczą ich zmiany tych praktyk i się poddało. Czy to zaskakujące? Niestety nie. Oby tylko nie okazało się, że po zmianach będzie dochodzić do niebezpiecznych wypadków.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto