Buspas sparaliżował Trasę Łazienkowską

Tomasz Szychliński
Autobusy jechały Trasą Łazienkowską, auta stały w korku
Autobusy jechały Trasą Łazienkowską, auta stały w korku Dawid Parus/POLSKA
Chaos, horror, komunikacyjny kataklizm - tak kierowcy samochodów i pasażerowie komunikacji miejskiej ocenili nowo otwarty buspas na Trasie Łazienkowskiej.

Najdłuższy buspas w stolicy - prawie 7 kilometrów długości - wytyczono między ulicami Grójecką na Ochocie a Kinową na Przyczółku Grochowskim. Tworząc go, zakładano, że pozwoli rozładować korki na Trasie Łazienkowskiej i skrócić czas dojazdu do centrum o 15 min wszystkim podróżującym komunikacją miejską. Niestety, pierwszy dzień funkcjonowania buspasa zadaje kłam tym teoriom.

Wczoraj korek sięgał aż do węzła Marsa. - Takiego chaosu komunikacyjnego jeszcze nie widziałem, jak żyję w tym mieście - powiedział kierowca z Wawra Jan Niewiadomski.

Mimo iż o otwarciu tego buspasa informowano od dawna, kierowcy byli zaskoczeni. Zbulwersowani stali w gigantycznych korkach. - Nie dość, że miasto jest rozkopane, drogi są dziurawe jak szwajcarski ser, to jeszcze zabiera się nam jeden pas ruchu, nie dając nic w zamian - mówią chórem.

Miasto oczywiście ma swój punkt widzenia. Z przeprowadzonych przez stołecznych ratusz sondaży wynika, że ponad 70 proc. mieszkańców stolicy korzysta z komunikacji miejskiej. I to jest podstawowy argument w tym konflikcie z kierowcami: buspasy są jak najbardziej potrzebne, bo ułatwiają dojazd do i z pracy większości mieszkańców stolicy.

Poglądy ratusza na ten temat podziela miejski inżynier ruchu Janusz Galas. - Jeśli o te 15 min uda się skrócić warszawiakom drogę do pracy, to znaczy, że warto promować komunikację miejską - powiedział.

Zadowoleni są również pasażerowie autobusów, którzy zyskują dzięki buspasowi, szybciej dojeżdżają do pracy. - Jest szansa, że wreszcie zdążę na zajęcia - cieszy się Ania, studentka politechniki.

Wtóruje jej rzeczniczka straży miejskiej Monika Niżniak: - Dzisiaj wszyscy funkcjonariusze do pracy przyjechali, korzystając z komunikacji miejskiej. Nie wyłączając samego komendanta. I się nie spóźnili! - mówi z zadowoleniem.

Buspas na Trasie Łazienkowskiej to dopiero początek: ZTM, aby usprawnić funkcjonowanie komunikacji miejskiej, już podpisał umowy na zaprojektowanie kolejnych. Buspasy mają powstać w Al. Jerozolimskich (od pl. Zawiszy do mostu Poniatowskiego w obu kierunkach), w al. Solidarności (od Żelaznej do pl. Bankowego w kierunku Wisły), na ul. Belwederskiej (wraz ze śluzą dla autobusów skręcających w ul. Spacerową), na ul. Puławskiej (od Karczunkowskiej do Poleczki w kierunku centrum) oraz na Trasie Armii Krajowej. Wytyczenia tych wszystkich buspasów domagali się pasażerowie.

Do tych pomysłów stołecznego ratusza dość sceptycznie podchodzą internauci, którzy w większości przypadków wybrali wczoraj własny środek transportu. - Wyobrażacie sobie prezesa lub przedstawiciela handlowego, którego goni czas, a on sobie bezstresowo jedzie Trasą Łazienkowską na spotkanie - kpi na jednym z forów internetowych xavier.

Czy buspasy rzeczywiście poprawią tempo podróżowania komunikacji miejskiej?

Te modele aut importujemy najczęściej w Polsce

Wideo

Komentarze 30

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

w
wczasowicz

to z czego wy to placicie

P
Patryk

Tylko żeby było do czego się przesiąść. W autobusach bród syf, poziom kultury pasażerów szczególnie tych starszych którzy jeżdżą za darmo pchają się wszędzie z pretensjami, kierowcy niemili, w niektórych przypadkach agresywni ale to i tak nic bo 4 na 5 autobusów jest przepełniona ludźmi, tak że gorzej to tylko w japońskim metrze jest. Więc proszę mi podać argument do czego mam się przesiąść. To ja płacę za paliwo, w którym jest podatek na drogi, i co zabieracie mi 1/3 podatku by Ci co jeżdżą za darmo i na zniżkach 60-80% mieli szybciej co? A ZTM zapewne dostaje zwrot tego podatku! Buspasy to zamach na demokracje!

T
Tomaszek

Jeśli che przejechac przez warszawę tranzytem także mam sie przesiadac na autobus ? Trasa łazienkowska jest trasą tranzytową

R
RR

Skoro wszystkim z posiadaczy samochodów się tak śpieszy to może niech się przesiądą do autobusów i przestaną narzekać .... !!!! Im więcej buspasów w Warszawie tym lepiej (: może w końcu zadbamy o ekologie w mieście i skorzystamy z komunikacji miejskiej. A jeśli ktoś jest na tyle wygodny by się lansować służbowym samochodem to nie cierpi ...

j
jeden

Zadziwiające, brak nowych dróg, brak parkingów, lekceważenie mieszkańców poprzez tworzenie potwornych eksperymentów. Każdy człowiek ma prawo do posiadania środka komunikacji na jaki go stać i poruszania się nim, także po mieście. Za kilka lat, gdy okaże się, że niewydolność rządzącyh jest tak wielka, że nie ma możliwości zbudowania autostrad, dróg ekspresowych ani innych. Czy wtedy powstaną pas busy ze Szczecina do Zakopanego? Za nieudolność garstki matołków płaci całe społeczeństwo, ale przecież samo chce - 70% mieszkańców W-wy popiera pasbusy ;-)

j
ja

Idiotę, który odpowiada za buspas na trasie Łazienkowskiej mam nadzieję wkrótce zlinczują.
To nie idiota, to IDIOTKA!

B
B

no cóż mogę powiedzieć - A JAK SIĘ MIESZKA PRZY RONDZIE WIATRACZNA, A PRACUJĘ SIĘ NA OKĘCIU PRZED RASZYNEM ?????
Jakie propozycje od GAMONI, którzy wprowadzili ten idiotyczny pomysł w życie - he ??
Jazda do pracy zajmuje mi obecnie 1,20 min - czyli o 40 minut więcej niż przed holernym Bus_pasem !!!

Ciekawe, czy P..... URZĘDNICY mieszkają na Pradze Płd , która została przez ten "ruch" odcięta od świata....
Pewnie mieszkają 15 minut od Urzędu i jeżdża słuzbowymi lanciami z kierowcą - MATOŁY !!!

j
jeszcze

Przykro mi, że kierowcy osobowych autek stoją w korkach, ale prawda jest taka: w 8-9 autkach na 10 wjezdzających do centrum siedzi tylko kierowca, w autobusie jest kilkadziesiąt osób, a Warszawa ze swoimi uliczkami nie może sobie pozwolić na taki przepływ szczególnie przez i wokół centrum.
Jeszcze tylko trzeba podnieść stawkę za parkowanie w centrum w dni robocze i już będzie luz

M
Michał

HAHA studentka zdąży na zajęcia ?!?! jakim cudem skoro dzięki poronionemu bus pasowi 525 jedzie teraz co przyst metro politechnika 15-20 minut dłużej niż dotychczas ?! Co z tego że po moście autobus może jechać 100km/h skoro na ostrobramskiej stoi pół godziny w korku ?! PARANOJA !

k
km

Pan inżynier ruchu zanim podejmie tak głupią decyzję, powinien pomyśleć, ale jak widać wyobraźni wystarczyło mu tylko na wyznaczenie białej linii, nie za dobrze to o nim świadczy jak i o naszych władzach miasta, które niestety sami wybraliśmy. Mam nadzieję, że już kolejny raz takiego błędu nie popełnimy:-) Ja na pewno nie:-)

G
Goclawianin

I pomyśleć, że chciałem głosować na HGW. Najpierw płatne parkowanie na Powiślu. Przełknąłem tę żabę i postanowiłem dojeżdżać autobusem, ulicą Waszyngtona. Początkowo było nawet przyjemnie, ale tylko kilka dni. Później otworzono buspas na trasie Łazienkowskiej, zablokowały się więc wszystkie dojazdy do niej, a kierowcy samochodów przerzucili się na al Waszyngtona, która też się zapchała i dojazdy autobusem straciły swój urok. Wróciłem do samochodu. Jak mam trząść się w autobusie w korku, to już wolę w samochodzie. A i z parkowaniem na Powiślu sobie poradziłem. Idiotę, który odpowiada za buspas na trasie Łazienkowskiej mam nadzieję wkrótce zlinczują.

T
Tomek

Dziękuję panu za wydłużenie czasu mojego dojazdu do Pracy o 30 minut, skróceniu zdrowia przez nerwy w korkach. Niestety nie wszyscy Warszawiacy kręcą sie tylko trasą Łazienkowską. Pańska i Pana podwładnych hipokryzja zakorkowała rano Pragę do poziomu Wesołej. Poza tym czy nie zwrócił Pan uwagi że od kilku lat albo buduje sie mosty do nikąd albo wyłącza się z użytkowania kolejne pasy. Nie zrobicie z Warszawy Bieszczad bo sie nie da korki będa większe. A może wprowadzić opłaty za przejazd mostem tak po 2 dychy.? Przypomnę Panu że to ja jako obywatel posiadający auto płacę większą część Pana pensji poprzez płacenie większych podatków a nie pasażer autobusu. Czasem wydaje mi się że władze miasta składają sie jedynie z babć, które nigdy nie miały samochodu i aby zemścić sie starają się zrobić posiadaczom aut na zlość. Przyznam że gratuluję skuteczności. Proponuję jeszcze zamknąć jeden pas na zbyt wąskim Wale Miedzeszyńskim, no i coś w końcu trzeba zrobić z tą Trasą Siekierkowską jest zbyt szeroka -propoonuję dwa równoległe buspasy dla wysoko i niskopodłogowych.
Niech żyje hipokryzja.

d
darekk

Ciekawe jak autobusy dojadą do buspassów jak okoliczne skrzyżowania będa stały!!! Zamiast robić metro wprowadzają kolejne chore pomysły. Trace cierpliwość do Pani Prezydent, a miała mój pewny głos

j
jarek

Dziś miedzy 12:40 a jakąś 13:10 jechałem trasą Łazienkowską- od ul saskiej do Grójeckiej. Korek był dopiero przed rondem lotników (jak zwykle), pozostała część trasy bez korka, ale znacznie gęściej. W tym czasie po bus pasie przejechały 2 (dwa) autobusy.
Wczoraj za to wracałem około 16:30 z politechniki w kierunku Pragi - w autobusie ścisk większy niż zwykle, korek masakryczny.
Reasumując nic nie jest lepiej, ani dla kierowców ani pasażerów MZA.
Przydałoby się wyznaczyć może godziny obowiązywania bus pasu, tak jak jest to na moście Poniatowskiego ?

U
Ucisniony

Bus pas narusza podstawowe prawa konstytucyjne. Posiadanie samochodów nie jest zakazane, akcyza ze sprzedaży paliw jest istotnym dochodem budżetu. Państwo dyskryminuje najbardziej chojnych płatników do budżetu.

Kierowcy samochodów protestujcie !!!

Dodaj ogłoszenie