Buspasy, Warszawa
Czy w Warszawie powstanie wielka sieć buspasów? O to walczą m.in. aktywiści ze stowarzyszenia Miasto Jest Nasze. Działacze przedstawili także mapę i podali lokalizacje, w których powinny powstać specjalne pasy dla autobusów. - W godzinach szczytu jeden buspas zapewnia przewóz tylu osób, co… cztery pasy dla samochodów. Wyznaczenie brakujących buspasów jest kluczowe dla poprawy komunikacji autobusowej, bo to autobusy, a nie metro, przewożą najwięcej pasażerów. Niestety większość z nich staje codziennie w kilometrowych korkach. Jest to dyskryminacja pasażerów autobusów, którzy płacą za bilety tyle samo co pasażerowie innych środków komunikacji - podkreślają członkowie MJN.
"Więcej buspasów, mniej pasów dla samochodów"
Wyznaczenie brakujących buspasów jest kluczowe dla poprawy komunikacji autobusowej, bo to autobusy, a nie metro, przewożą najwięcej pasażerów. 47% podróży po Warszawie to te komunikacją miejską. Dla porównania - w drugim pod tym względem Sztokholmie jest to 40% - wynika z najnowszego badania Związku Europejskich Metropolitalnych Zarządów Transportu, który przedstawia poziom popularności komunikacji miejskiej w poszczególnych miastach. - Niestety większość autobusów staje codziennie w kilometrowych korkach. Jest to dyskryminacja pasażerów, którzy płacą za bilety tyle samo co pasażerowie innych środków komunikacji.
Dlaczego samochód, którym zwykle jedzie tylko jedna osoba (średnio tylko co czwarte auto wiezie kogoś poza kierowcą) ma mieć tyle samo przestrzeni co autobus wiozący nawet 200 osób - pytają aktywiści MJN. I dodają, że Warszawa potrzebuje więcej buspasów, a mniej pasów dla indywidualnych samochodów.
Ratusz nie realizuje obietnic
Miasto Jest Nasze przypomina także, gdzie powstały lub miały powstać buspasy, zgodnie z przygotowaną w 2009 roku „Strategią Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego Warszawy do 2015 roku i na lata kolejne, w tym Zrównoważonego Planu Rozwoju Transportu Publicznego Warszawy”. Oto, co się udało zrealizować, a co wciąż jest do zrobienia:
- Al. Jerozolimskie – CZĘŚCIOWO
- ciąg ulic Ostrobramska – Trasa Łazienkowska – Wawelska (odcinek od ul. Płowieckiej do ul. Grójeckiej w obu kierunkach) – CZĘŚCIOWO
- ul. Świętokrzyska (odcinek Kopernika – rondo ONZ, w obu kierunkach) – METRO
- Wisłostrada (odcinek al. Witosa – ul. Łazienkowską) – NIEZREALIZOWANY
- ul. Towarowa (odcinek rondo Daszyńskiego – pl. Zawiszy) – NIEZREALIZOWANY
- na ul. Targowej pomiędzy al. Solidarności a al. Zieleniecką w obu kierunkach – NIEZREALIZOWANY
- na ul. Radzymińskiej – przedłużenie istniejącego pasa autobusowego do ul. Łodygowej – CZĘŚCIOWO
- na ul. Puławskiej, pomiędzy ul. Karczunkowską a Poleczki (kierunek do centrum) – NIEZREALIZOWANY
- na ul. Dolina Służewiecka, pomiędzy ul. Nowoursynowską a al. Wilanowską – NIEZREALIZOWANY
- w al. Prymasa Tysiąclecia, pomiędzy ul. Wolską a rondem Zesłańców Syberyjskich – NIEZREALIZOWANY
- na ul. Bitwy Warszawskiej, pomiędzy ul. Grójecką a Al. Jerozolimskimi, w obu kierunkach – NIEZREALIZOWANY
- wzdłuż ciągu ulic Grochowska-Płowiecka, pomiędzy ul. Trakt Lubelski a rondem Wiatraczna, w obu kierunkach – NIEZREALIZOWANY
- w Al. Solidarności, pomiędzy ul. Żelazną a pl. Bankowym, w obu kierunkach – ZREALIZOWANY
- wzdłuż ciągu ulic Wolska-Połczyńska, pomiędzy ul. Sowińskiego a Ciepłownią Wola, w obu kierunkach – ZREALIZOWANY
- w al. Krakowskiej, pomiędzy ul. Szyszkową a pętlą Okęcie, w obu kierunkach – NIEZREALIZOWANY
- na ul. Marszałkowskiej, pomiędzy Al. Jerozolimskimi a pl. Konstytucji oraz na odcinku dojazdowym do pl. Bankowego – NIEZREALIZOWANY
- w Al. Armii Krajowej, na odcinku od ul. Żelazowskiej do ul. Wybrzeże Gdyńskie – CZĘŚCIOWO
POLECAMY TEŻ:
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?