Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Cała Ochota i Żoliborz objęte strefą płatnego parkowania. ZDM ogłosił przetarg. Uruchomienie w przyszłym roku

Redakcja Warszawa
Redakcja Warszawa
naszemiasto.pl/archiwum
Wkrótce cały teren Ochoty i Żoliborza ma zostać objęty strefą płatnego parkowania. Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na „Przeprowadzenie badań parkingowych wraz z kompleksowym opracowaniem niezbędnych zmian w organizacji ruchu, na potrzeby wprowadzenia i funkcjonowania Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego” na terenie obu dzielnic. Zadowoleni z takiego rozwiązania są mieszkańcy.

Strefa płatnego parkowania na Ochocie i Żoliborzu

Problem ze znalezieniem miejsca do parkowania robi się w Warszawie coraz bardziej powszechny. W drugiej połowie 2020 roku parkowanie ma stać się płatne niemal na całej Pradze-Północ oraz na większej części Woli. Teraz stołeczni drogowcy rozpisali przetarg, który ma doprowadzić do utworzenia strefy płatnego parkowania na całym terenie Ochoty i Żoliborza.

Mieszkańcy obu dzielnic od pewnego czasu zabiegali, aby doprowadzić do takiego rozwiązania. Ma to ograniczyć napływ samochodów z sąsiednich dzielnic i poprawić sytuację parkingową mieszkańców, którzy często mają problemy ze znalezieniem wolnego miejsca. O przeprowadzenie konsultacji w tej sprawie prosili aktywiści działający na Ochocie i Żoliborzu.

Opracowanie będzie składać się z inwentaryzacji stanu istniejącego, badania wykorzystania i zapotrzebowania na miejsca postojowe, propozycji zmian w organizacji ruchu, konsultacji społecznych oraz projektu zmian w organizacji ruchu z uwzględnieniem uwag z konsultacji społecznych. Otwarcie ofert ma nastąpić 7 kwietnia, zaś termin zakończenia prac na dokumentację to 30 listopada. Kolejnym krokiem będzie przetarg na wdrożenie zmian w organizacji ruchu, co umożliwi rozszerzenie strefy w przyszłym roku.

Granica badanego obszaru pod kątem utworzenia SPP na Żoliborzu:

  • - aleja Obrońców Grodna - odcinek od al. Prymasa Tysiąclecia do ul. Powązkowskiej
  • - al. Armii Krajowej (bez tej ulicy granicznej)
  • - mostem gen. Grota-Roweckiego do lewego brzegu Wisły
  • - wzdłuż lewego brzegu Wisły do Mostu Gdańskiego
  • - podstawą nasypu linii kolejowej nr 509
  • - podstawą nasypu linii kolejowej nr 20 do al. Prymasa Tysiąclecia
  • - al. Prymasa Tysiąclecia - wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy

Granica badanego obszaru pod kątem utworzenia SPP na Ochocie:

  • - ul. Chałubińskiego - wzdłuż jezdni od strony wnętrza dzielnicy
  • - al. Niepodległości - wzdłuż jezdni od strony wnętrza dzielnicy
  • - ul. Batorego - bez tej ulicy
  • - park J. Piłsudskiego w kierunku zachodnim do ul. Żwirki i Wigury
  • - ul. Żwirki i Wigury - wzdłuż jezdni od strony wnętrza dzielnicy
  • - nasypem linii kolejowej
  • - ul. Instalatorów (bez tej ulicy)
  • - al. Jerozolimskimi do ul. Chałubińskiego

Rewolucja parkingowa w Warszawie

Pod koniec 2019 r. prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski zapowiedział duże zmiany w miejskim systemie parkowania, jako główny powód podając walkę ze smogiem. Już teraz działa nowoczesny system egzekwowania opłat za parkowanie, który został testowo uruchomiony 7 stycznia 2020 r. i który okazał się wielkim sukcesem. Polega on na tym, że wyposażone w kamery samochody weryfikują na podstawie tablic rejestracyjnych czy kierowcy zaparkowanych pojazdów dokonali płatności za postój.

Warto mieć też na uwadze, że od kwietnia 2020 r. wejdzie w życie pięciokrotna podwyżka kary za brak opłaty za postój – „zapominalscy” będą musieli zapłacić aż 250 złotych kary. Tegoroczne zmiany mogą być dopiero początkiem rewolucji w systemie płatnego parkowania. Wszystko za sprawą zmiany w ustawie, którą Sejm przyjął w 2018 r. – a ta górną granicę ceny pierwszej godziny parkowania wiąże z wysokością płacy minimalnej.

Chmielna 89 to jeden z najlepszych projektów architektonicznych w Warszawie. Pomimo że biurowiec nie ma imponującej wysokości ani rozmiarów, przyciąga wzrok mijających go osób - wszystko dzięki charakterystycznemu kształtowi, który przypomina piramidę uciętą wzdłuż jednego z boków.

Co znajdzie się w tym nietypowym budynku? Na parterze powstaje popularna stołówka Niezły Kocioł oraz coworking UMA Workspace, który na trzecim piętrze przygotuje 170 miejsc do pracy. Zgodnie z zapowiedziami w budynku ma znaleźć się także kawiarnia oraz lokale usługowe. Jak donosi „Puls Biznesu” pozostałą przestrzeń biurową wynajęło PKO BP, które chce w tym czasie stopniowo remontować swoją główną siedzibę przy ul. Puławskiej. 

Więcej informacji o piramidzie na Woli przeczytacie TUTAJ

Nowe miejsca w Warszawie 2020. Najważniejsze inwestycje, na ...

W przypadku zwykłej Strefy Płatnego Parkowania nie może ona przekroczyć 0,15 proc. płacy minimalnej, a w przypadku śródmiejskiej SPP (o której szerzej piszemy dalej) – 0,45 proc. płacy minimalnej. Maksymalna kara za brak opłaty to już nie 50 złotych, a 10 proc. płacy minimalnej – stąd wzrost do 250 złotych.

Jako że od stycznia 2020 r. płaca minimalna wynosi 2600 zł, godzina parkowania w Warszawie może kosztować maksymalnie 3,90 złotego. I dokładnie taką kwotę przewiduje pierwsza od 2008 r. podwyżka opłat za parkowanie, która przewidziana jest na kwiecień 2020 r. Ceny, do których przyzwyczailiśmy się przez ostatnich 12 lat wzrosną, choć – trzeba to przyznać – na razie nieznacznie. Zamiast 3 złotych za pierwszą godzinę zapłacimy 3,90 zł, druga zdrożeje z 3,60 zł na 4,60 zł, a trzecia – z 4,20 zł na 5,50 zł. .

Zobaczcie też:

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto