Chcesz jointa albo kreskę? W warszawskich klubach rusza akcja przeciwko narkomanii
To już druga odsłona akcji społecznej „Miasto wciąga” organizowanej przez Fundację Inspiratornia. Tym razem organizacja zaprosiła do współpracy miejsca na mapie Warszawy i Łodzi, które na co dzień nie kojarzą się z przeciwdziałaniem narkomanii czyli lokalne kluby muzyczne i klubokawiarnie. To właśnie tam na drzwiach toalet i na lustrach zobaczymy rzucające się w oczy różowe plakaty z prowokacyjnym napisem.
Zobacz też: Wirtualna poradnia pomoże w rzuceniu doplaczy
- Nasza akcja ma dwa cele – kontakt bezpośredni z osobami okazjonalnie sięgającymi po narkotyki po to, by przekazać im informację na temat tego, jak mogą ograniczyć używanie narkotyków i zmniejszyć ryzyko szkód – opowiada Maja Ruszpel, pomysłodawczyni akcji. – Drugi powód, to wzbudzenie świadomości obywatelskiej – na ile każdy z nas kupując, nawet sporadycznie, jointa, kokainę, heroinę – przykłada rękę do rozwoju narkobiznesu – dodaje.
Ulotki, które spotkamy w klubach pod wpływem ciepła zmieniają kolor i pojawiają się na nich informacje o obrotach w handlu narkotykami.
Plakaty to tylko część akcji – oprócz tego, w wybranych klubach biorących udział w kampanii pojawią się punkty konsultacyjne. Dyżury będą pełnić eksperci, którzy opowiedzą na pytania związane z narkotykami. – Będziemy rozmawiać z użytkownikami o możliwości wzięcia udziału w programie profilaktycznych, takich jak FreD goes net, którego celem jest propagowanie wiedzy na temat szkodliwości używania środków psychoaktywnych – mówi Agnieszka Sieniawska z Fundacji Inspiratornia.
Czytaj: Złapali pechowego dilera
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?