Chopin i jego muzyka od lat promują kulturę polską, niestety jak się okazuje, niewiele młodych osób kojarzy wizerunek kompozytora, a obcokrajowcy nie zawsze kojarzą go z Polską. Postanowiono więc rozpisać konkurs, który przypomniałby postać Chopina.
Jury, w którego składzie znaleźli się przedstawiciele Biura Promocji Warszawy, Narodowego Instytutu im. Fryderyka Chopina, Wydziału Wzornictwa Przemysłowego ASP oraz Bęc Zmiany, pierwszą nagrodą uhonorowało projekt miejski Heleny Czernek i Klary Jankiewicz.
Transformacja pasów dla pieszych w klawiatury przypominające o tym, że Warszawa była miastem Chopina ma być nowym orężem promocyjnym Polski i Warszawy.
Nagrodzono także projekt Marka Kultysa i Marty Niemywskiej „Push the button Chopin” – serię przypinek z pozytywkami odgrywającymi najbardziej znane fragmenty utworów Chopina.
Wśród wyróżnionych znalazły się między innymi projekty cieszące zmysł smaku – ciasteczka (Monika Dominiak: Mazurki Chopina) i czekoladki (Marcin Ebert: Akolada), ale także narząd węchu – ceramiczny odlew słynnego chopinowskiego nosa (Robert Pludra: Nos). Bęc wyróżnił projekt Kacpra Nurzyńskiego „Szo.pen” – czarne, zmywalne, jadalne mazaki, dzięki którym można zmienić swoje uzębienie w klawiaturę.
Wybrane projekty zostaną zrealizowane przez Biuro Promocji Warszawy i posłużą do promocji stolicy oraz Roku Chopinowskiego jeszcze w tym roku.
Konkurs zorganizowany został przez Biuro Promocji Warszawy, Fundację Bęc Zmiana i Wydział Wzornictwa Przemysłowego ASP w Warszawie.
Wystawa pokonkursowa trwać będzie od 15.04 do 30.05.2008r. w Bambini di Praga, przy ul. Jagielońskiej 26
Jak wyprać kurtkę puchową?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?