Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Co z przebudową węzła "Lubelska"? Kiedy kierowcy zyskają wygodne połączenie między trasą S17 i Południową Obwodnicą Warszawy?

Kamil Jabłczyński
Kamil Jabłczyński
Krzysztof Nalewajko / GDDKiA
GDDKiA anulowała już po raz drugi przetarg na zaprojektowanie i wdrożenie nowej stałej organizacji ruchu na węźle "Lubelska". Co dalej? Jak dotąd w obu przypadkach był tylko jeden zainteresowany, który... podnosi cenę. Tymczasem miejsce sprawa problemy w zasadzie od samego początku i regularnie tworzyły się tam gigantyczne korki.

Pierwszy przetarg posiadał budżet inwestora wynoszący 2,852 mln zł. Tymczasem pojawiła się tylko jedna oferta - firmy Strabag i kosztowała 7,136 mln zł. Strategia Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wydawała się jasna. Podniesiono nieco kwotę budżetu licząc na to, że w nowym oferta lub oferty będą niższe. Tymczasem znowu zgłosił się tylko Strabag i... przedstawił jeszcze wyższą ofertę.

Co z przebudową węzła "Lubelska"? Kiedy kierowcy zyskają wyg...

Jak poinformował "Rynek Infrastruktury" GDDKiA przygotowała się na wydanie 3,907 mln zł, a wykonawca przedstawił ofertę na poziomie 8,331 mln zł. - Nie ma w tym momencie jeszcze decyzji co dalej. Proszę dać dyrekcji czas na podjęcie decyzji - mówi Małgorzata Tarnowska z warszawskiej GDDKiA. Zbyt wielu opcji jednak nie ma. Obecnie wdrożona jest tam tymczasowa organizacja ruchu i brak przebudowy może oznaczać jedynie odłożenie jej w czasie. Na nasze pytanie, co jeśli nie ponowny przetarg odpowiedź jednak nie pada. Węzeł "Lubelska" sprawia problemy w zasadzie od samego początku. To być może jedno z najgorzej zaprojektowanych połączeń pomiędzy trasami i regularnie zakorkowane - w zasadzie co weekend.

Od kilku miesięcy obowiązuje tam zmieniona, tymczasowa, organizacja ruchu

Od końcówki października na łącznicy węzła prowadzącej z S17 od strony Lublina na S2 POW do Warszawy udostępnione są dwa pasy ruchu. Czasowo zamknięta została łącznica prowadząca ruch z A2 od strony Terespola na S17 w kierunku Lublina. Dla pojazdów jadących w tym kierunku obowiązuje objazd przez węzeł Warszawa Wschód. Takie rozwiązanie, według GDDKiA, umożliwi bezpieczne poprowadzenie dwóch pasów na łącznicy z S2 w kierunku Lublina. Okolice węzła są obecnie pełne objazdów.

Krzysztof Nalewajko / GDDKiA

Prawdopodobnie docelowo zostanie stworzona "przewiązka". Tyle tylko, że obecnie zakres nie jest precyzyjnie określony. Czy przy trzecim podejściu Strabag zaproponuje za to zadanie już 10 milionów złotych? To może się wydarzyć. Jak wskazuje na swojej stronie GDDKiA: Zadaniem przyszłego wykonawcy będzie opracowanie analiz i prognoz ruchu, a także budowa m.in. nowego połączenia, które umożliwi przywrócenie ruchu na łącznicy relacji A2 Terespol - S17 Lublin.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto