Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Co z trasą S7 Lesznowola - Tarczyn? Jezdnia główna wygląda na gotową. Dlaczego nadal nie możemy przejechać podwarszawskim odcinkiem?

Kamil Jabłczyński
Kamil Jabłczyński
Narasta zniecierpliwienie wśród kierowców oczekujących na otwarcie kluczowego odcinka trasy S7 na południe od Warszawy. Brakujący fragment z Lesznowoli do Tarczyna miał być przejezdny już w 2022 roku, ale nadal trwają tam pracę, chociaż ze zdjęć wygląda na gotowy. Dlaczego zatem nadal czekamy? Odpowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Według strony Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zaawansowanie prac na tym odcinku na dzień 28 lutego 2023 roku wyniosło 86,38%. - Wykonawca prowadzi roboty na drogach lokalnych i technologicznych. Ponadto prace wykończeniowe na obiektach inżynierskich (balustrady, bariery energochłonne). Budowane są ekrany akustyczne (w głównej mierze montowane są wypełnienia). Montowane jest wygrodzenie trasy głównej - tłumaczy nam Małgorzata Tarnowska z GDDKiA.

Co z trasą S7 Lesznowola - Tarczyn? Jezdnia główna wygląda n...

Trasa praktycznie gotowa. Kiedy odbiory?

Jeśli spojrzymy na zdjęcia z pierwszych dni kwietnia, udostępnionych przez GDDKiA, to jezdnia główna trasy wygląda już na gotową. Nie ma jednak informacji by ruszyły już odbiory trasy. Asfalt jest jednak położony, część pasów już namalowana i widoczne są także częściowo przydrożne znaki. Wśród nich ograniczenie na trasie do 80 km/h. Warto bowiem pamiętać, że ten odcinek zyska tzw. przejezdność, ale wszystkie wykończenia i całkowite ukończenie budowy może potrwać do 2024 roku. Dopiero wtedy prawdopodobnie pojawi się tu ograniczenie do 120 km/h jakie obowiązuje w Polsce na trasach ekspresowych.

GDDKiA

Ten termin jednak także może ulec przedłużeniu. - W procedowaniu są roszczenia Wykonawcy, w których oczekuje on wydłużenia czasu na ukończenie lub dodatkowych środków finansowych. Termin może zostać przesunięty w sytuacji, gdy Wykonawca uzasadni, że w czasie realizacji nastąpiły okoliczności, na które nie miał wpływu, a uniemożliwiły prowadzenie robót - dodaje Tarnowska.

Warto przypomnieć, że cała inwestycja budowy trasy od węzła "Warszawa Lotnisko" do obwodnicy Grójca podzielono na trzy odcinki. Ten jest ostatni, ale kluczowy, bo środkowy:

  • "Warszawa Lotnisko" - "Lesznowola" - ok. 6,6 km,
  • "Lesznowola" - "Tarczyn Północ" - ok. 14,8 km,
  • "Tarczyn Północ" - obwodnica Grójca - ok. 7,9 km.

Kolejne prace przy warszawskich ekspresówkach

Po oddaniu do użytkowania odcinka od Lesznowoli do Tarczyna będzie możliwe poruszanie się z Warszawy trasą S7 aż do granicy województwa świętokrzyskiego i małopolskiego. Kolejne fragmenty "ekspresówki" mają być też oddane do użytku kierowców w tym roku. Zgodnie z umową zakończenie wszystkich prac przewidziane jest w I kwartale 2024 r. Dodatkowo do końca III kwartału 2024 r. wykonawca wyremontuje 17 kilometrów obecnego przebiegu DK7, od Sękocina Starego do Rembertowa.

GDDKiA

Dowiedzieliśmy się także, że wkrótce ma ruszyć wyczekiwany przetarg na brakujący północny element trasy S7. - W zakresie ogłoszenia przetargu na wykonanie projektu budowlanego dla S7 Kiełpin-Warszawa, szacujemy, że ogłosimy postępowanie w połowie br. - słyszymy. Obecnie zapytaliśmy ratusza czy trwa współpraca związana z realizacją węzła "Janickiego" i Trasy Mostu Północnego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto