MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Coraz częściej korzystamy z pomocy rzeczników konsumentów

Redakcja
Coraz częściej korzystamy z pomocy miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów. W tym roku instytucja rzecznika konsumenta obchodzi dziesiątą rocznicę swojego istnienia. Jak mówi Agnieszka Majchrzak z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, rzecznicy nie narzekają na brak pracy.

W ubiegłym roku rzecznicy udzielili konsumentom ponad 300-tu tysięcy porad. Ponadto 50 tysięcy razy występowali do przedsiębiorców, a do sądów skierowali prawie 900 pozwów na rzecz konsumentów.

Jak tłumaczy Agnieszka Majchrzak, wśród spraw, które trafiają do rzeczników konsumentów przeważają problemy z reklamowaniem produktów i usług. Najczęściej reklamowane jest obuwie, sprzęt AGD i AGD oraz odzież, sprzęt komputerowy i telefony komórkowe. Wśród usług najgorsza opinią cieszą się usługi budowlane, telekomunikacyjne i bankowe.

Przedstawiciele UOKiK zwracają uwagę, że w ciągu ostatnich lat bardzo wzrosła świadomość konsumenta dotycząca jego praw. Dziś klienci o wiele odważniej niż kilka lat temu zwracają się z prośbą o pomoc do rzeczników konsumentów.

Jednocześnie UOKiK przypomina, ze oprócz miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów, bezpłatne porady są udzielane również pod numerem infolinii - 0800 800 008.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto