W ubiegłym roku rzecznicy udzielili konsumentom ponad 300-tu tysięcy porad. Ponadto 50 tysięcy razy występowali do przedsiębiorców, a do sądów skierowali prawie 900 pozwów na rzecz konsumentów.
Jak tłumaczy Agnieszka Majchrzak, wśród spraw, które trafiają do rzeczników konsumentów przeważają problemy z reklamowaniem produktów i usług. Najczęściej reklamowane jest obuwie, sprzęt AGD i AGD oraz odzież, sprzęt komputerowy i telefony komórkowe. Wśród usług najgorsza opinią cieszą się usługi budowlane, telekomunikacyjne i bankowe.
Przedstawiciele UOKiK zwracają uwagę, że w ciągu ostatnich lat bardzo wzrosła świadomość konsumenta dotycząca jego praw. Dziś klienci o wiele odważniej niż kilka lat temu zwracają się z prośbą o pomoc do rzeczników konsumentów.
Jednocześnie UOKiK przypomina, ze oprócz miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów, bezpłatne porady są udzielane również pod numerem infolinii - 0800 800 008.
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?