Jak wynika z raportów ZTM, z każdym miesiącem liczba nieprawidłowości zmniejsza się. Czerwcowa kontrola wykazała, że klimatyzacja nie działa lub nie była włączona w 202 przypadkach. To o 300 mniej niż w ubiegłym roku.
Przewoźnicy pojazdów, w których wykryto nieprawidłowości, są zobowiązani do natychmiastowego usunięcia usterek. Ponadto za nieprzestrzeganie wytycznych będą musieli zapłacić kary pieniężne. Ich wysokość zależy od czasu kursowania z niesprawną klimatyzacją.
Warunki działania klimatyzacji w pojazdach wyznacza zarząd ZTM. W autobusach miejskich kierowcy muszę przestrzegać wysokości temperatury - powinna ona wynosić 18 – 25 stopni Celsjusza. Powyżej tego poziomu klimatyzacja powinna uruchomić się automatycznie, ale trzeba to sprawdzać.
Jak podaje raport: Zgłoszenia, trafiające do ZTM o tym, że w pojeździe komunikacji miejskiej nie działa klimatyzacja, są przesłanką do skontrolowania wskazanego przez pasażera pojazdu. Przypadki, kiedy kierowca odmówił włączenia systemu chłodzenia wnętrza pojazdu są przekazywane właściwemu przewoźnikowi, który powinien wyjaśnić sytuację i w razie potwierdzenia się zarzutów – wyciągnąć konsekwencje wobec swojego pracownika
Kontrole polegają na elektronicznym pomiarze temperatury w środku pojazdu oraz sprawdzeniu nawiewu kratek klimatyzacyjnych. Po stolicy kursuje ponad 720 autobusów. Dziennie sprawdzanych jest ponad sto.
Czytaj także: Kursy promów na Wiśle odwołane. Od 11 lipca zawieszone zostaną wszystkie linie
Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?