Z danych opublikowanych przez Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie wynika, że warszawiacy kupują coraz więcej biletów. Może to oznaczać, że mieszkańcy coraz chętniej korzystają z transportu publicznego.
Prawie 500 milionów zysku
Od początku stycznia do końca czerwca pasażerowie kupili blisko 40,5 miliona sztuk biletów. To ponad 110 tysięcy więcej, niż w analogicznym okresie 2018 roku. Warszawski Transport Publiczny nie dość, że sprzedaje więcej biletów, to także wzrasta wartość sprzedaży. Na bilety zarówno „kartonikowe”, jak i długookresowe, pasażerowie wydali w pierwszym półroczu 2019 roku blisko 490 milionów złotych (14 milionów więcej, niż w 2018 roku).
20-minutowe najpopularniejsze
Podróżujący w pierwszym półroczu najczęściej kupowali bilety jednorazowe, czasowe i krótkookresowe, w tym najchętniej 20-minutowe (ponad 20 milionów). Natomiast warszawiacy, w porównaniu do 2018 roku, kupili mniej biletów 30-dniowych. Ale, co warte odnotowania, dużo więcej kupionych zostało biletów 90-dniowych. W pierwszym półroczu pasażerowie nabyli niemal 680 tysięcy tych biletów długookresowych, czyli prawie 50 tysięcy więcej, niż w minionym roku.
Warszawa+
Popularnością cieszy się też program Warszawa+, skierowany do mieszkańców gmin ościennych, który działa od 1 września 2018 roku. Do końca czerwca 2019 roku wydanych zostało 49 tysięcy kart. Pasażerowie zakodowali na nich blisko 130 tysięcy biletów o wartości przekraczającej 28 milionów złotych.
Sprawdź także:
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?