Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Czy "Tata" z Indii przejmie FSO? Indyjski koncern zamierza wejść na warszawski rynek

Karolina Kowalska
Indyjski koncern motoryzacyjny Tata przymierza się do przejęcia Fabryki Samochodów Osobowych.
Indyjski koncern motoryzacyjny Tata przymierza się do przejęcia Fabryki Samochodów Osobowych. Fot. Jakub Szymczuk / Polskapresse
Indyjski koncern motoryzacyjny Tata przymierza się do przejęcia Fabryki Samochodów Osobowych.

Tata przymierza się do przejęcia warszawskiej Fabryki Samochodów Osobowych na Żeraniu. Sensacyjną informację podał "The Indian Express". Przejęcie fabryki na Żeraniu miałoby pomóc gigantowi z Indii w lepszym dotarciu do rynków europejskich. Jak podaje indyjska gazeta, na tzw. małe przejęcia w Europie Tata przeznaczył miliard dolarów. Pieniądze mógłby przeznaczyć właśnie na kupno FSO.

Czytaj także: Zarząd FSO prowadzi rozmowy ws. nowych inwestycji

Najtańsze auto z Żerania?
Tata jest jedną z najbardziej ekspansywnych firm motoryzacyjnych na świecie. Od Forda przejęła już legendarnego Jaguara i Land Rovera, w pakiecie nabywając także Daimlera, Rovera i Lanchestera. Indyjska firma zasłynęła z produkcji najtańszego samochodu na świecie. Czteroosobowy Tata Nano, wprowadzony w styczniu 2008 r., kosztuje 2 tys. dol., czyli ok. 8 tys. zł.

Do Europy Nano miał trafić w 2012 r., głównie ze względu na kłopoty ze znalezieniem miejsca na wybudowanie fabryki. Jeśli Tata przejmie tereny i hale FSO, problem zostanie rozwiązany. Po azjatyckim sukcesie Nano chce wprowadzić elektryczną wersję auta.
Według ekspertów na Żeraniu Tata miałby jednak produkować samochody Tata Pixel, udoskonaloną wersję Nano.

Trzymetrowy Pixel

Pixel ma zaledwie trzy metry długości i zawieszenie, które - jak obiecuje producent - stanowi kompromis między komfortem a bezpieczeństwem prowadzenia. Standardowy czteroosobowy Pixel waży 750 kg. Jego pięciodrzwiowa, dłuższa zaledwie o 25 cm wersja - trochę więcej. Jego 1,2-litrowy, trzycylindrowy silnik Diesla ma generować moc 60 KM.

Jeszcze dwa miesiące temu chęć przejęcia FSO deklarowały firmy hinduska i chińska, ale na deklaracjach się skończyło. Przez ostatnie lata swojej działalności FSO produkowała dla General Motors Chevroleta Aveo, przy użyciu oryginalnych instalacji amerykańskiego koncernu. Po zamknięciu fabryki urządzenia zostały przewiezione do zakładów UkrAwto na Ukrainie, głównego akcjonariusza FSO. Ostatni chevrolet zjechał z linii montażowych FSO pod koniec lutego. 1 marca produkcja została całkowicie wstrzymana.

Czytaj także:
*Ruszyła kampania "Stop kradzieżom samochodów"
*Salon Ferrari w Warszawie - jedyny taki w Polsce (ZDJĘCIA)
*Nie marnuj pieniędzy na paliwo. Przejdź na Eco Driving

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Czy "Tata" z Indii przejmie FSO? Indyjski koncern zamierza wejść na warszawski rynek - Warszawa Nasze Miasto

Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto