Dłuższy remont linii kolejowej do Grodziska. Ruch na tory wróci dopiero w październiku

baw
Dłuższy remont linii kolejowej do Grodziska. Ruch na tory wróci dopiero w październiku
Dłuższy remont linii kolejowej do Grodziska. Ruch na tory wróci dopiero w październiku Przemysław Świderski
Do 20 października potrwa remont linii kolejowej 447 do Grodziska Mazowieckiego. Jak podaje rynek-kolejowy, wykonawca robót zwrócił się do PKP PLK o przedłużenie terminu robót o półtora miesiąca. Dalsza część artykułu poniżej.

Linia nr 447 łączy Grodzisk Mazowiecki z Warszawą. Najbardziej intensywne prace modernizacyjne rozpoczęły się 2 września 2017 roku i miały się zakończyć września 2018 roku. Obecnie zamknięto przejazd na linii, która ma 22 kilometry. Zamiast pociągów jeżdżą 12-metrowe autobusy, które zabierają pasażerów z miejsc w pobliżu stacji PKP.
Cały remont warty 285 milionów złotych potrwa do września 2018. Przez ten czas mieszkańcy Pruszkowa, Piastowa czy Grodziska Mazowieckiego muszą liczyć się z utrudnieniami.

Jak podaje rynek-kolejowy.pl, wykonawca linii 447 wystąpił o przedłużenie czasu uzyskania przejezdności linii do 20 października. Informacje te potwierdza Karol, Jakubowski z PKP PLK. - Wykonawca (Intercor) wystąpił o przedłużenie zamknięć torowych.

Po zakończeniu prac podróż z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego skróci się o pięć minut. Znacznie zwiększy się przepustowość odcinka, którym dziesiątki tysięcy osób podróżują do pracy. Poza tym pojedziemy wygodniej, ponieważ ułożonych zostanie 43 km nowych torów. Powstaną dodatkowe przejścia podziemne, mosty i wiadukty, a także tunel drogowy w Pruszkowie. Na trasie pojawi się też nowa stacja – Parzniew. Wszystkie przystanki zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Metabo
Za granicą, a mówię o Wielkiej Brytanii, w której bywałem kilka razy w 2012 r obserwowałem jak w Londynie robi sie dużą przebudowę linii kokejowej czy choćby remont kapitalny odcinka pewnej ulicy o długości ok. 200m. (Wymiana kanalizacji, z wykopem ok. 1,5 poniżej niwelety drogi). Remont drogi trwał tydzień! Remonty kolejowe trwały ok. pół roku, ale ruch był tak zorganizowany, że pasażerowie nie odczuwali różnicy w czasie dojwzdu do centrum miasta.Bo tam dba się o komfort dojazdu ludzi do pracy a kary umowne za przekroczenie terminu są kolosalne i puściłyby niesolidną firmę z torbami. Plany remontu muszą być przemyślane i tyle, nie ma zmiłuj. Naprawdę pod tym kątem jesteśmy wiele lat za cywilizowanymi krajami.
a
aneta
problem w tym że ile razy tamtędy nie jadę - a jeżdzę sporo to NIKT tam nie parcuje ; chodzi mi o godziny normalnie uznawane za środek dnia czyli pracujące ....ręcę opadają powinny być kary
Z
Zbyszek
Dziwie sie ze nikt ze zlecajacych remont nie kontroluje i nie pilnuje terminow. Niestety niewiele sie dzieje na przebudowie SKM o dotrzymania terminunie ma mowy poniewaz kilka osob usiluje cos zrobic przychodza jak do biura i wychodza jak z biura w takim tempie nie skoncza nawet i za dwa lata,wykonawca powinien placic kary umowne za przekroczenie terminu.
M
Mick
Przez wiele miesięcy nic się nie działo na większości odcinków. Przypominam, że remont przejścia podziemnego w Ursusie rozpoczął się w maju czy kwietniu 2017 to już będzie półtora roku. To się nazywa kolejowe tempo!
J
Ja
No wcale się nie dziwię skoro przychodzi 5 robotników z czego dwóch się patrzy, jeden łazi bez celu, drugi leci co sił do monopolowego a ostatni usiłuje coś wykopać...i tak od 9 miesięcy
T
TM
A może naliczyć kary umowne obliczone jaki mnoznik dni opóźnienia i strat poniesionych przez pasażerów.
Spali pół roku zamiast uczciwie pracować. Mamy swoisty sposób pobłażania. Jak mówiono o planach remontu to proponowano 2 lata z ograniczeniami w ruchu, lub rok z zamknieciem linii. Eksperci mówili, że wystarczyłoby 7 miesięcy, a nasze wybitne firmy tymczasem chcą dodatkowe 50 dni. Zamiesiąc poproszą o kolejne 30, potem o 20. itd. Remont skończy się 2020 roku.
Dodaj ogłoszenie