Zobacz, jak będą budować II linię metra
- Odbiór techniczny polega na tym, że w warsztacie składa się całe urządzenie i uruchamia "na sucho". Jeśli wszystkie elementy działają tak, jak powinny, tarcza może zostać przeznaczona do transportu - mówi Mateusz Witczyński, rzecznik konsorcjum AGP Metro.
Przewiezienie tarczy mierzącej 92 metry długości i ponad 6 metrów średnicy jest nie lada wyzwaniem logistycznym, dlatego transport może zająć nawet 2 miesiące. Zanim jednak tarcza TBM będzie gotowa do użytku, trzeba będzie m.in. ponownie ją zmontować. Może to zająć kolejnych kilka tygodni.
6 km długości, 7 stacji, 600 metrowy tunel pod Wisłą
Centralny odcinek II linii metra drążyć będą trzy tarcze typu TBM (Tunnel Boring Machine). Pierwsza rozpocznie drążenie prawego tunelu od Ronda Daszyńskiego w stronę Powiśla. Miesiąc później dołączy do niej tarcza TBM2, która będzie drążyć równoległy tunel - nie mogą one jednak pracować równocześnie obok siebie ze względów bezpieczeństwa.
TBM 3 wydrąży oba tunele po prawej stronie Wisły, od Powiśla do Dworca Wileńskiego. Maszyny będą posuwały się średnio 10 metrów dziennie, równocześnie zabezpieczając tunel betonową obudową.
Metro się spóźnia
Budowa metra idzie na razie w ślimaczym tempie. Dopiero 14 maja wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski wydał pozwolenie na budowę stacji metra Rondo ONZ. Wcześniej, pod koniec marca wykonawca uzyska zgodę na budowę stacji rondo Daszyńskiego oraz Nowy Świat. Takiego pozwolenia wciąż nie ma jednak w przypadku stacji: Świętokrzyska, Dworzec Wileński i Stadion (część kolejowa).
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?