Wśród laureatów znalazły się trzy filmy fabularne:
- "Za duży na bajk", scenariusz: Agnieszka Dąbrowska, reżyseria: Kristoffer Rus, wkład koprodukcyjny: 400 000 zł netto,
- "Mira, kobieta na dachu", scenariusz i reżyseria Anna Jadowska, wkład koprodukcyjny: 255 000 zł netto,
- "Bracia", scenariusz: Marcin Filipowicz, Łukasz M. Maciejewski, reżyseria: Marcin Filipowicz, wkład koprodukcyjny: 250 000 zł netto.
Oprócz tego nagrodzono dwie animacje. Pierwszy z nich to „Slow Light” ze scenariuszem Przemysława Adamskiego, w reżyserii Katarzyny Kijek i Przemysława Adamskiego. Wkład koprodukcyjny wynosi 49 000 zł netto. Drugi, „Kosmogonik”, według scenariusza Laurena Dubowskiego, w reżyserii Pawła Szarzyńskiego, a wkład koprodukcyjny wyniesie 53 153 zł netto.
„KOSMOGONIK” to animowana, fantastyczno-naukowa baśń z Polski, w wirtualnej rzeczywistości, przedstawiona z humorem w formie intrygującej instalacji, która przybliża nam genialne, fantastyczno-naukowe wizje Stanisława Lema oraz ilustratora Daniela Mroza, jak informuje Aura Films. Powstanie w technologii VR i pozwoli przejrzeć wspomnienia i odkrywać dziwne, zapomniane światy. Wszystko z głowy inżyniera robota Kosmogonika.
Największą liczbę, bo aż jedenaście filmów, które dostaną dofinansowanie to dokumenty.
- „Pianoforte”, scenariusz i reżyseria Jakub Piątek, Telemark Sp. z o.o., wkład koprodukcyjny: 100 000 zł netto,
- „Fiolet Przekosmatych Sasanek”, scen. Joanna Grudzińska, Maya Haffar, reż. Joanna Grudzińska, Vertigo Raphael Lewandowski, wkład koprodukcyjny: 90 000 zł netto,
- „Pracownik gościnny”, scenariusz i reżyseria Matej Bobrik, Koi Studio Sp. z o.o., wkład koprodukcyjny: 79 854,89 zł netto,
- „Faggots, friends”, scen. Alex Baczyński-Jenkins, Krzysztof Bagiński, reż. Alex Baczyński-Jenkins, La Camera Independent Sp. z o.o., wkład koprodukcyjny: 76 030 zł netto,
- „Bestie ze Złego”, scenariusz i reżyseria Tomasz Knittel, Fundacja Raban!, wkład koprodukcyjny: 75 000 zł netto,
- „13 baza”, scenariusz i reżyseria Paweł Hejbudzki, Movie Mates Sp. z o.o., wkład koprodukcyjny: 75 000 zł netto,
- „Za głosem. W poszukiwaniu Marcelli Sembrich”, scenariusz i reżyseria Radosława Franczak, Fundacja Filmowa im. Władysława Ślesickiego, wkład koprodukcyjny: 66 000 zł netto,
- „Stroiciel”, scenariusz i reżyseria Paweł Chorzępa, Bees Film House Sp. z o.o., wkład koprodukcyjny: 61 580 zł netto,
- „Boylesque”, scenariusz i reżyseria Bogna Kowalczyk, HAKA Tomasz Morawski, wkład koprodukcyjny: 60 000 zł netto,
- „Niewypowiedziane”, scenariusz i reżyseria Maciej Adamek, Trafik Sp. z o.o., wkład koprodukcyjny: 60 000 zł netto,
- „Teatr 21”, scen. Martyna Peszko, Justyna Wielgus, reż. Martyna Peszko, Fundacja Teatr 21, wkład koprodukcyjny: 38 000 zł netto.
Budżet tegorocznego konkursu to 2,2 mln zł brutto, które pochodzą ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego oraz m.st. Warszawa.
Oprócz tego rusza nabór na 5. edycję Script Wars – Mazowieckiego Konkursu Scenariuszowego. Konkurs odbywa się pod patronatem Gildii Scenarzystów Polskich. Jury i organizatorzy czekają na scenariusze pełnometrażowych filmów fabularnych, których akcja osadzona będzie w Warszawie lub na Mazowszu. Adresatami wydarzenia są zarówno profesjonaliści, jak i debiutanci.
Termin nadsyłania zgłoszeń to 13 sierpnia 2021 roku. Szczegóły znajdziecie tutaj. Po wstępnej selekcji, prace trafią do jury konkursowego. Dla najlepszych prac przewidziano kilka nagród. Nagroda Główna w wysokości 15 000 zł, za drugie miejsce nagroda w wysokości 10 000 zł a za miejsce trzecie nagroda w wysokości 5000 zł
W tym roku na finalistów konkursu czekają dodatkowe nagrody ufundowane przez Audiotekę. Nagroda Główna Audioteki w wysokości 10 000 zł oraz nagroda dla projektu familijnego - 5 000 zł.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?