Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Doręczyciele włocławskiego ratusza lepsi od poczty

Marcin Gołembiewski
Marcin Gołembiewski
Wojciech Alabrudziński
W miasto wyruszyło siedmiu doręczycieli z magistratu. Mają do przekazania 35 tys. decyzji podatkowych.

Urząd Miasta we Włocławku trzy lata temu zrezygnował z usług poczty przy doręczaniu decyzji podatkowych. I to była, zdaniem urzędników, dobra decyzja, bo przyniosła miastu spore oszczędności - 80 tysięcy zł.
Kolejnym krokiem była więc rezygnacja z usług pocztowych przy doręczaniu pism urzędowych. I to też się opłaciło. - W ubiegłym roku zaoszczędziliśmy co najmniej sto pięćdziesiąt tysięcy złotych - mówi Marcin Szarpak, główny specjalista w Wydziale Organizacyjno-Prawnym i Kadr Urzędu Miasta.
Obecnie sytuacja jest więc taka, że większość przesyłek dostarczają pracownicy zatrudnieni przez magistrat. W czasie akcji podatkowej do ośmiu gońców, którzy na co dzień chodzą do mieszkańców i firm z pismami , dołączyli kolejni, których zadaniem jest tylko przekazanie decyzji podatkowych.
Do doręczenia jest 35 tys. druków. Gońcy z Urzędu Miasta roznoszą przesyłki od dwóch tygodni. Osiem tysięcy trafiło już do adresatów. Skuteczność doręczeń jest wysoka, sięga 90 procent. Jak twierdzi Marcin Szarpak, takiej skuteczności nigdy nie było, gdy urząd korzystał z usług operatorów pocztowych. Z czego wynika wysoka skuteczność? Jest ona efektem tego, że pracownicy Urzędu Miasta podejmują dwukrotnie próbę doręczenia pisma. Jedna z prób odbywa się po godz. 16.00. Tego nie praktykowali doręczyciele z poczty.
Dopiero po drugiej próbie pozostawiane jest awizo. Po odbiór przesyłki trzeba się wówczas zgłosić do Urzędu Miasta.
Mieszkańcy w zdecydowanej większości są zadowoleni z tej formy powiadamiania o podatkach . Chociaż są i takie opinie jak ta: - Poczta jest bliżej - mówi Czytelnik. - Dlaczego mam jeździć po przesyłkę do ratusza?
Ponieważ w ub. roku docierały do magistratu głosy, że odbieranie przesyłek w budynku przy Zielonym Rynku było problematyczne w sytuacji, gdy ktoś pracował do godziny 15.00, w tym roku raz w tygodniu - we wtorek decyzje podatkowe wydawane są do godziny 18.00.
- W pierwszy wtorek na dyżurze popołudniowym z awizem zgłosiła się tylko jedna osoba - mówi Marcin Szarpak. - Ale mamy nadzieję, że z czasem z tej możliwości skorzysta więcej mieszkańców.
Kancelaria Urzędu Miasta mieści się przy Zielonym Rynku 11/13, na parterze, w pokoju nr 3. Czynna jest we wtorki od godz. 7.30 do godz. 18.00, natomiast w poniedziałki, środy i czwartki - w godz. 7.30-15.30, w piątki - od godz. 7.30 do 15.00.
MAŁGORZATA GOŹDZIALSKA

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto