Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dostał miejsce w przepełnionym wagonie, choć inne były puste. Sprawę komentuje PKP

Redakcja
Filip Kowalkowski/ARCHIWUM
Jak zauważył pasażer pociągu na trasie Warszawa – Gdynia, jeden z wagonów przepełniony był podróżującymi. Nie byłoby w tym nic szczególnie dziwnego, gdyby nie to, że pozostałe wagony były niemal puste. Pasażer na dowód zrobił zdjęcie. Sprawę skomentowało PKP. Więcej w artykule poniżej.

Pandemia koronawirusa cały czas trwa. W sierpniu obserwowaliśmy rekordowe liczby zachorowań – ponad 900 przypadków zakażeń w ciągu jednej doby. Nieprzerwanie słyszymy, żeby dbać o dystans społeczny i zakrywać usta oraz nos w miejscach publicznych. Okazuje się, że PKP cały czas nie potrafi odnaleźć się w nowej rzeczywistości. O tym, jak wyglądają wagony w pociągach PKP Intercity w czasie epidemii postanowił napisać Maciej Kawecki. Mężczyzna podróżował na trasie Warszawa-Gdańsk. Po dotarciu na przydzielone przez system miejsce zauważył, że wagon, którym podróżuje jest przepełniony ludźmi. I w zasadzie nie byłoby w tym niczego dziwnego, gdyby nie to, że mamy pandemię, a pozostałe wagony były puste. Zapytał zatem konduktora, dlaczego wszyscy muszą gnieść się w jednym miejscu, skoro wolnego miejsca nie brakuje.

- Pociąg Lazur trasa WaW - Gdynia Gł. Cały pusty. 1 wagon w którym miałem miejsce upchany jak sardynkami. Pytam konduk.: dlaczego PKP Intercity nie może rozdzielać miejsc bezpiecznie? Odp. "Daj Pan spokój. Taki system". System? To IT jest dla nas nie my dla IT!! Tak nie wygramy – napisał Kawecki na Twitterze.

Od pojawienia się pierwszego przypadku zakażenia koronawirusem w Polsce minęło już prawie pół roku. PKP Intrecity cały czas nie radzi ze zwiększeniem bezpieczeństwa wśród podróżujących. W połowie czerwca na trasie Warszawa-Gdańsk w bez przedziałowym wagonie pasażerowie również rozmieszczani byli obok siebie. Sytuacja byłaby zrozumiała, jeśli siedzielibyśmy z osobami, z którymi wybieramy się w trasę. Internautka Aleksandra poinformowała nas, że otrzymała miejsce obok mężczyzny, którego nie znała. Jak wiadomo, nie ma możliwości, żeby zachować wtedy dystans społeczny. Podobną sytuację miała podczas powrotu.

- Wracając z Gdańska razem z koleżanką miałyśmy miejsca w wagonie z przedziałami. Okazało się, że PKP sprzedaje wszystkie miejsca. Tym samym do samej Warszawy jechałyśmy w osiem osób w jednym przedziale. Trudno nie zarazić się koronawirusem w takiej sytuacji – dodała Aleksandra.

PKP pracuje nad zmianami

Na wpis Macieja Kaweckiego na Twitterze zareagowało PKP Intercity.
- Przygotowujemy ze swoimi zewnętrznymi podwykonawcami zmianę algorytmu dotyczącego zasad przydzielania miejsc w systemie sprzedaży biletów – napisali. Obecny przydziela miejsce obok miejsca, wagon po wagonie.

Kawecki nie został usatysfakcjonowany taką odpowiedzią i postanowił napisać list do Krzysztofa Mamińskiego, Prezesa Zarządu PKP S.A. Opisał całą historię i dodał, że system, z którego korzysta PKP ma już prawie 30 lat.

- Pozyskałem informacje, że do dnia dzisiejszego PKP S.A. korzysta w tym zakresie [automatyczny dobór miejsc dla podróżujących – przyp. red.] z systemu zakupionego w 1993 r. oraz wdrożonego w 1994 r. o nazwie Kurs’90. System w żadnym zakresie nie przystaje do dzisiejszej rzeczywistości cyfrowej – napisał w liście.

Zwrócił się także z prośbą o wdrożenie nowych rozwiązań, które zapewnią bezpieczeństwo wszystkim podróżującym.

Projekt zakłada budowę skateparku i pumptracku - miejsca do jazdy na rowerach, deskorolkach, rolkach i hulajnogach. Miejsca spędzania czasu na świeżym powietrzu i rozwoju fizycznego dla dzieci i młodzieży.

''Nowoczesna nawierzchnia zapewnia cichą i bezpieczną jazdę. Tor bezpiecznie można pokonywać zarówno z małą, jak i bardzo dużą prędkością, na co pozwala jego konstrukcja i ukształtowanie. Idealne miejsce do doskonalenia techniki jazdy i spożytkowania nadmiaru energii, a nawet organizowania zawodów sportowych. Tor pod gołym niebem, nieogrodzony, dostępny od świtu do zmierzchu'' - argumentuje autor projektu.

Lokalizacja: Działka 16, obręb 10516 stare korty przy ulicach Spalska/Sobieskiego

Koszt: 1 171 000 zł. Szczegóły TUTAJ

1506 projektów dopuszczonych do głosowania w budżecie obywat...


Zobaczcie też:

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto