W maju 2021 roku, radni Koalicji Obywatelskiej wystosowali zapytanie dotyczące całego odcinka znajdującego się w tej dzielnicy. Chodziło o planowane wyjścia ze stacji metra oraz właśnie punkty handlowo-usługowe. De facto będzie to początek drugiej linii metra, o czym świadczą oznaczenia stacji:
- C01 – Karolin,
- C02 – Chrzanów,
- C03 – Lazurowa,
- C04 – Bemowo.
Budowa odcinka na Karolin ruszyła na przełomie 2022 i 2023 roku i potrwa do przełomu 2025/2026.
Poniżej możecie zobaczyć wizualizacje nowych stacji metra
Okazuje się, że nie przewidziano tam punktów usługowych ani lokali handlowych
Już dwa lata temu okazało się, że w projekcie w ogóle nie uwzględniono lokali handlowych ani punktów usługowych. To dość szokujące, jeżeli weźmiemy pod uwagę oddanie stacji metra w ścisłej zabudowie miejskiej ze sporym potencjałem handlowym. Co za tym idzie możliwością czerpania zysków z wynajmu lokali. Pojawiło się wiele komentarzy mieszkańców, że punkty powinny się pojawić. W rozmowie ze mną radny Bartosiak mówił, że wraz z Iwoną Łobodą oraz Markiem Lipińskim (także radnymi) będą zabiegać by to zmienić. Jak słyszymy - nie udało się.
- Potwierdzam, że w projekcie tych punktów nie było i realizowana jest budowa bez nich - mówi mi Bartosz Sawicki, rzecznik prasowy wykonawcy, firmy Gulermak. Od kiedy znam projekt, czyli myślę roku 2018, nic się nie zmieniło. Można je było doprojektować, ale nikt się z czymś takim do nas nie zwracał. Ewentualny wniosek o taką zmianę leży oczywiście w gestii inwestora - dodaje. Zwraca jednak uwagę, że na z tego co się orientuje na budowanych w ostatnich latach stacjach wiele punktów nadal stoi pustych. Nie wiemy czy to kwestia wysokich czynszów czy też po pandemii biznes w takich miejscach po prostu przestał się opłacać.
Radni uważali, że bardzo istotne by punkty się pojawiły
Stacja Chrzanów znajdzie się w centrum osiedla o tej samej nazwie i jest jedną z najbardziej zaludnionych przestrzeni w całej dzielnicy. Stacje Karolin i Lazurowa mają natomiast być punktami przesiadkowymi dla sąsiadujących powiatów zachodnich. Dodatkowo radni wnosili o dwa dodatkowe wyjścia na stacji metra Chrzanów po południowej stronie ulicy Sochaczewskiej. Związane jest to z powstającą w sąsiedztwie szkołą i bezpieczeństwem uczących się tam dzieci. Ta zmiana również nie została uwzględniona.
Sporo mówiło się o tym, że stacje zaprojektowano w ten sposób by ostatecznie zaoszczędzić na budowie. Wówczas nie spodziewano się jeszcze pandemii, wysokiej inflacji i wojny na Ukrainie. Budowę tego odcinka przekładano i podpisywano aneksy zmieniające warunki kontraktu. Z tego co słyszymy nadal między miastem a wykonawcą są dyskusje dotyczące różnych wskaźników i przeliczników, które przełożą się na konkretne kwoty. Jeśli chodzi o konkretne liczby to wszystko wskazuje, że konieczne będzie dołożenie co najmniej 600 milionów złotych. Jednak ile to będzie dokładnie nie wiadomo, aneks jeszcze nie został jeszcze podpisany, a wciąż dogrywane są ostatnie detale.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?