Zarząd Dróg Miejskich poinformował w specjalnym komunikacie o planowanych zmianach w stołecznej dzielnicy Bielany. Chodzi o ciąg ulic Rudnickiego-Perzyńskiego-Podczaszyńskiego, który w niedalekiej przyszłości ma przejść prawdziwą metamorfozę. Drogowcy właśnie ogłosili przetarg na modernizację tego fragmentu komunikacyjnego.
Liczący 1,9 km ciąg ulic Rudnickiego-Perzyńskiego-Podczaszyńskiego jest jednym z ważniejszych na Bielanach. Łączy osiedla Piaski, Słodowiec i Stare Bielany, dla mieszkających we wschodnim rejonie ul. Maczka stanowi wygodny dojazd do stacji metra Słodowiec i dalej do ul. Podleśnej pod Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej. Jego nawierzchnia jest już jednak wyeksploatowana, a komfort podróżowania obniża także obowiązująca dziś na kilku skrzyżowaniach organizacja ruchu, której usprawnienia powiązane są właśnie z poprawą infrastruktury - czytamy w komunikacie Zarządu Dróg Miejskich.
Nowe rondo i przejścia dla pieszych
Wśród największych zmian, jakie czekają wspomnianą okolicę, ZDM wymienia modernizację skrzyżowania ulic Rudnickiego i Kochanowskiego. W miejscu przestarzałej i wyeksploatowanej sygnalizacji świetlnej, powstanie tam rondo turbinowe. Drogowcy wyjaśniają, że jest to rozwiązanie o koszcie porównywalnym z przebudową sygnalizacji, jednak w przeciwieństwie do niej pozwoli usprawnić przejazd przez to skrzyżowanie.
Dziś najbardziej newralgiczna jest tu relacja skrętu w lewo z ul. Rudnickiego w ul. Kochanowskiego (na zachód). Wydzielenie lewoskrętu w sygnalizacji doprowadziłoby do paraliżu skrzyżowania. Odpowiednio zaprojektowane rondo turbinowe pozwoli na płynny przejazd skręcających pojazdów - informują drogowcy.
Ponadto, na całym ciągu wybudowane zostaną trzy przejścia dla pieszych. Pierwsze zostanie zlokalizowane na ul. Rudnickiego przy wjeździe do myjni, drugie - na wysokości budynku Perzyńskiego 14D, z kolei trzecie - przy skrzyżowaniu z ul. Staffa. Pozostałe przejścia bez sygnalizacji zostaną wyposażone w azyle.
O pieszych nie zapomnimy także na ul. Podczaszyńskiego, gdzie po zachodniej stronie poszerzymy im przestrzeń, przenosząc parkowanie z chodnika na jezdnię - zapowiada ZDM.
Drogowcy informują, że najwięcej zmian zajdzie na ulicy Rudnickiego, gdzie przebudowane zostaną m.in. dwa parkingi.
Chodzi o place postojowe po wschodniej stronie - na wysokości przystanku autobusowego "Kochanowskiego 04” i Megasamu Żoliborskiego. Dziś to tak naprawdę klepiska pełne nierówności, które po opadach zamieniają się w kałuże. Po przebudowie parkingi zostaną ucywilizowane. Na obu do dyspozycji kierowców będzie łącznie 50 miejsc postojowych, w tym 4 niebieskie "koperty” - informuje ZDM.
Dokończenie trasy rowerowej
Mieszkańców z pewnością ucieszy fakt, że budowa trasy rowerowej w ciągu Rudnickiego-Perzyńskiego-Podczaszyńskiego wreszcie dobiegnie końca. Inwestycja została zainaugurowana kilkanaście lat temu z inicjatywy ówczesnej gminy Bielany, jednak ze względu na błędy projektowe i wykonawcze, nie została formalnie zakończona. - Dla jej użytkowników oznacza to uciążliwe i niebezpieczne niespodzianki – trasa rowerowa ma ostre zakręty i urywa się niespodziewanie. Ponadto jest wykonana z kostki brukowej, czyli niezgodnie z obowiązującymi dziś standardami - wyjaśniają drogowcy.
Razem z urzędem dzielnicy Bielany postanowiliśmy rozwiązać ten problem i podejść do prac kompleksowo, aby poprawić warunki wszystkim uczestnikom ruchu. Dzięki inwestycji rowerzyści zyskają wygodną, asfaltową drogę dla rowerów, przebiegającą na całym ciągu ulic po wschodniej stronie jezdni. W tym celu powstanie m. in. nowy odcinek wzdłuż ul. Rudnickiego i komplet przejazdów rowerowych na skrzyżowaniu z ul. Broniewskiego. Przejazdy rowerowe i przejścia dla pieszych przez mniejsze uliczki będą wyniesione do poziomu chodnika. Ciągi piesze zostaną wyremontowane, podobnie jak przystanki autobusowe - czytamy w komunikacie ZDM.
Jeden z ważniejszych fragmentów komunikacyjnych na Bielanach zyska też sporo zieleni. Przybędzie tam kilkadziesiąt drzew (m.in. klony polne i zwyczajne, lipy drobnolistne czy głogi jednoszyjkowe) oraz ponad 3 tys. krzewów (m.in. tawuła brzozolistna, irga błyszcząca czy śnieguliczka Chenaulta). - Przy skrzyżowaniach, łukach i zjazdach ulice upiększy roślinność niska, niezasłaniająca widoczności. Tak samo będzie z rondem, którego wyspę ozdobimy otoczakiem szarym, pięciornikiem krzewiastym i różami - zapowiadają drogowcy.
ZDM czeka na oferty do 7 lutego 2022 roku. Od dnia podpisania umowy, wykonawca będzie miał 12 miesięcy na zrealizowanie inwestycji.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?