W środę pierwsza z dwóch tarcz TBM zostanie opuszczona pod ziemię. W lutym zacznie drążenie tunelu II linii metra z placu Wileńskiego. We wtorek budowlańcy drugiej nitki metra testowali dźwig i liny, którymi podniosą ważące 400 tonową maszynę. - Jest to kolejny, bardzo ważny etap przygotowań do rozpoczęcia drążenia tuneli w prawobrzeżnej części Warszawy - informują budowlańcy.
Czytaj także: Dwa TBM-y wyruszą z Pragi. Ma to zmniejszyć opóźnienie [ZDJĘCIA]
Tarcza TBM to 100 metrowa maszyna, która drąży tunel i układa jego budowę. TBM-y zostaną umieszczone na specjalnie przygotowanych betonowych "kołyskach", które znajdują się na dnie szybu startowego.
- Gdy obie tarcze znajdą się już w szybie startowym, przystąpimy do skomplikowanej operacji instalowania 85-metrowego zaplecza technicznego. Potrzeba nam na to około miesiąca - tłumaczą budowlańcy.
Zobacz koniecznie: Jak doszło do zalania Stacji II linii Metra Powiśle. Sprawdź przyczyny utrudnień
Maszyny Wisła I i Wisła II wykonają dwa równoległe tunele łącząc stacje Dworzec Wileński i Stadion, następnie przejdą 8 metrów pod dnem Wisły, by zakończyć pracę na stacji Powiśle. Pierwsza z nich zacznie pracę na przełomie stycznia i lutego. Ze względów bezpieczeństwa – druga wystartuje miesiąc później.
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?