Do złożenia ofert uprawnionych było pięć podmiotów, uczestniczących we wcześniejszych negocjacjach. Pierwsza oferta złożona przez konsorcjum CAM Polski Outdoor Sp. z o.o. i CAM Media S.A. przewiduje 140 miesięcy trwania umowy koncesji, kwotę referencyjną w wys. 212 mln zł oraz 44 proc. udziału miasta w przychodach. Drugą ofertę złożyło konsorcjum Ströer Polska Sp. z o.o. i AMS S.A., proponując 106 miesięcy trwania umowy koncesyjnej, kwotę referencyjną w wys. 1 grosza oraz 0,1% udziału miasta w przychodach.
Czytaj także: ZTM zamiast stawiać nowe wiaty, musi naprawiać stare
Obecnie oferty sprawdzane są po kątem formalno-prawnym. Po przeprowadzeniu oceny ofert, Miasto zawrze umowę koncesji z tym podmiotem, który złożył najkorzystniejszą ofertę zgodnie z ustalonymi kryteriami oceny - zawierającą najkrótszy okres koncesji i najkorzystniejszy dla miasta udział w przyszłych zyskach z projektu.
W rezultacie w pierwszym roku po podpisaniu umowy na ulicach Warszawy zostanie wymienionych 180 wiat, a w ciągu 3 lat od zawarcia umowy na stołecznych ulicach pojawi się w sumie 1580 nowych wiat przystankowych i innych elementów wyposażenia.
Projekt „Przystanek Komunikacji Miejskiej” ma na celu wymianę wiat przystankowych w Warszawie przy udziale partnera prywatnego. Jest to pierwszy projekt m.st. Warszawy, którego podstawą jest Ustawa o koncesji na roboty budowlane lub usługi z 2009 r. Dzięki tej współpracy w stolicy staną nowe, eleganckie wiaty przystankowe.
Do wymiany jest 1580 wiat w całej Warszawie. Około 625 przystanków zlokalizowanych w Śródmieściu i dzielnicach ościennych wyposażonych zostanie w wiaty zgodne z projektem wskazanym przez m.st. Warszawę. Na pozostałych przystankach (ok. 955) będą mogły stanąć wiaty z seryjnej produkcji, zaproponowane przez partnera prywatnego, zaakceptowane przez miasto. Na obszarach objętych nadzorem konserwatorskim oraz w miejsce wiat z produkcji seryjnej, partner prywatny będzie mógł zainstalować wiaty wg trzeciego projektu, tzw. konserwatorskiego.
Czytaj także: ZTM ponownie rusza do walki z wandalami. Rusza akcja "Powiadom, nie toleruj"
W czasie trwania umowy koncesji, wybrany partner prywatny będzie odpowiadał za utrzymanie i konserwację wiat. Partner prywatny - koncesjonariusz - w zamian za nowe wiaty otrzyma prawo do korzystania z atrakcyjnych powierzchni reklamowych umieszczonych na wymienionych przystankach. Na wiatach zostaną zamontowane nośniki reklamowe. Korzyści finansowe pobierane z powierzchni reklamowych umieszczonych na przystankach będą jedyną formą wynagrodzenia koncesjonariusza. Miasto nie przewiduje żadnej formy dofinansowania przedsięwzięcia z własnego budżetu.
Procedura postępowania o udzielenie koncesji w znaczny sposób różni się od tradycyjnie stosowanych trybów zamówień publicznych, ponieważ pozwala na prowadzenie postępowania w sposób mniej sformalizowany przy jednoczesnym zachowaniu podstawowych zasad udzielenia zamówienia (równego traktowania i uczciwej konkurencji.) Różnice stanowią przede wszystkim możliwość negocjacji z oferentami, które mogą doprowadzić do określenia potrzeb i wymagań stron oraz elastyczne podejście do kwestii oceny formalnej koncesjonariuszy.
Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?