Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dworzec Warszawa Gdańska szykuje się na przyjęcie większej liczby pasażerów

Redakcja
Warszawa Gdańska szykuje się na przyjęcie dodatkowych podróżnych
Warszawa Gdańska szykuje się na przyjęcie dodatkowych podróżnych Szymon Starnawski
Już niedługo stacja Warszawa Gdańska będzie musiała przyjąć większą liczbę podróżnych. Na stacji trwają intensywne prace, które dostosują dworzec do nowych wymagań. Podróżni mogą już korzystać z nowych schodów ruchomych do istniejącego tunelu. Na dwie kładki przyjdzie pasażerom jeszcze poczekać do połowy roku. Więcej o zmianach związanych z przebudową linii średnicowej poniżej.

Stacji Warszawa Gdańska od 26 marca będzie przyjmowała większą liczbę podróżnych. W związku z kolejnym etapem przebudowy Warszawy Zachodniej, ponad 40 pociągów dalekobieżnych PKP Intercity dojedzie do Warszawy Gdańskiej.
Na stacji Warszawa Zachodnia wykonawca rozpocznie przebudowę przejścia podziemnego i peronów 6 i 7. Do stacji Warszawa Centralna przejazd pociągów dalekobieżnych będzie prowadzony jednym torem linii dalekobieżnej i dwoma aglomeracyjnymi.

Warszawa Gdańska czeka na podróżnych

Na stacji Warszawa Gdańska 26 marca podróżni skorzystają z trzech peronów, na których dzięki przebudowie, dostęp do pociągów ułatwią schody ruchome. Od stycznia pasażerowie mogą już korzystać ze schodów ruchomych na peron nr 4. Ostatnie testy i odbiory przechodzą schody ruchome przy peronach 2 i 3. Cały czas czynne są windy, łączące perony i przejście podziemne.

Warszawa Gdańska szykuje się na przyjęcie dodatkowych podróżnych

Dworzec Warszawa Gdańska szykuje się na przyjęcie większej l...

Poruszanie się w obrębie dworca mają ułatwić również dwie kładki. Jednak na to udogodnienie przyjdzie pasażerom jeszcze poczekać. Przejścia mają być gotowe w połowie roku.

Od strony wiaduktu drogowego na ul. Mickiewicza widać już konstrukcję zadaszonej kładki z zejściami na każdy z peronów. Dla podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się zainstalowane zostaną windy.

Druga kładka budowana jest od zachodniej strony stacji. Zadaszone przejście nad torami ułatwi dostęp do pociągów - połączy perony oraz ul. Kłopot z ul. Felińskiego. W przejściu będą windy. Dzięki kładce mieszkańcy zyskają również łatwiejsze przejście nad terenem torów kolejowych.

Warszawa Gdańska będzie obsługiwać dodatkowe pociągi przynajmniej do końca przebudowy stacji Warszawa Zachodnia, czyli do drugiej połowy 2023 r.

Koszt modernizacji dworca Warszawa Gdańska wynosi 63 miliony złotych.

Zobaczcie też:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto