Wszyscy znamy to auto, bo do dzisiaj można spotkać je na ulicach naszych miast. Ale czy wiemy jak to wszystko się zaczęło?
Założenia projektu "niemieckiego samochodu ludowego" określały jego podstawowe parametry techniczne. Miał on pomieścić 4 dorosłe osoby i bagaż, a cena nie mogła przekroczyć 1000 ówczesnych marek niemieckich. Spalanie do 8l/100km i silnik chłodzony powietrzem. I tak oto w 1935 roku powstał pierwszy jeżdżący prototyp garbusa.
Kilka ciekawostek:- do produkcji seryjnej weszło 9 wersji nadwoziowych (były również specjalne wersje dla celów reklamy oraz modele wojskowe)- łącznie z taśm produkcyjnych zjechało prawie 22 miliony sztuk tego samochodu- samochód produkowany był niemalże na całym świecie (również w Australii)- ostatni egzemplarz który zjechał z taśmy montażowej był w kolorze niebieskim i znajdzie się obecnie w zakładowym muzeum w Wolfsburgu w Niemczech- godnym następcą garbusa jest New Beetle który od razu stał się bardzo popularny, zarówno za sprawą designu, jak i ceny- Garbus był najdłużej i najliczniej produkowanym modelem samochodu w historii motoryzacji
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?